سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

اشتغال بیش از 9 هزار نفر در در بخش هاي مختلف كشاورزي استان فارس با مصوبات طرح توسعه

9 هزار و 79 نفر در بخش هاي مختلف كشاورزي استان با مصوبات طرح توسعه مشغول به کار هستند .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ،  مهرزاد خرد گفت: سازمان جهادكشاورزي فارس با ايجاد بالغ بر 24 هزار فرصت شغلي جديد، 17 درصد از كل اشتغال ايجاد شده استان را در سال 91 به خود اختصاص داد كه از رشدي معادل 7/29 درصد نسبت به سال 90 برخوردار بوده است .

رئيس سازمان جهادكشاورزي فارس در ادامه با اشاره به تاثیرات مثبت مصوبات طرح توسعه كشاورزي بر بخش كشاورزي استان بيان داشت: پس از ابلاغ دستورالعمل تشكيل كارگروه توسعه بخش كشاورزي از دي ماه 90 و در ادامه آن در سال 91 با اعتباري بالغ بر 11467739091 ميليون ريال تعداد 4844 طرح و اشتغالزايي 9079 نفر مورد بررسي قرار گرفت.

خرد يادآور شد: با مصوبات طرح توسعه كشاورزي طي سال هاي 91-90 اشتغال 9079 نفر در بخش هاي مختلف كشاورزي استان فارس محقق شده است .

وي تعداد پرونده هاي مصوب را 4844 عدد عنوان كرد و گفت: از اين تعداد پرونده 1441 عدد آن با بانك عقد قرارداد شده و 30308540876 ميليون ريال نيزجذب شده است .

رئيس سازمان جهادكشاورزي افزود: در ميان بخش هاي مختلف كشاورزي، دو بخش امور دام با 2682 طرح معرفي و 538 طرح جذب و اشتغال 3285 نفر و باغباني با 1337 طرح معرفي شده و 540 طرح جذب و اشتغال 2635 نفر بيشترين جذب تسهيلات را بخود اختصاص داده اند .

اين مقام مسئول در بخشي ديگر از سخنان خود با مثبت توصيف كردن تسهيلات طرح توسعه بخش كشاورزي در امور زراعت بيان داشت: در سال گذشته 8321 ميليون ريال تسهيلات از محل طرح توسعه كشاورزي به 34 نفر از متقاضيان ارائه شد .

خرد يادآور شد: اين تسهيلات با سود 7 درصد بوده كه با توجه به اهميت حفظ منابع آب و خاك با 2 طرح بانك نشاء برنج و احداث و تجهيز آزمايشگاه هاي آب و خاك اختصاص داده شد .

رئيس سازمان جهادكشاورزي فارس صرفه جويي در مصرف آب و كاهش هزينه هاي توليد را از مزيت هاي مهم ايجاد بانك نشاء برنج برشمرد و افزود: بانك نشاء برنج اولين حلقه از زنجيره مكانيزاسيون برنج است كه در همين راستا مجموعه ماشين آلات بانك نشاء برنج به منظور افزايش عملكرد توليد محصول، طراحي و ساخته شده است.

خرد تصريح كرد: اين گونه ماشين آلات با حداقل مصرف آب ، بذر ، انرژي و نيروي كار ، افزايش راندمان در توليد و گسترش نشاء كاري مزارع برنج را فراهم مي آورد .

وی در رابطه با احداث و تجهيز آزمايشگاه هاي آب و خاك نيز توضيح داد: اين آزمايشگاه ها با دارا بودن دستگاه هاي سنجش و اندازه گيري عناصر معدني در آب ، خاك و گياه و ميزان حجم آب آبياري به تحليل داده هاي هواشناسي و ... مي تواند در جهت آناليز نمونه هاي آب ، خاك ، گياه ، مصرف بهينه كود ... براي شركت هاي تعاوني كشاورزان ، زارعين كمك می کند ./س

برچسب ها: اشتغال ، کشاورزی ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.