سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

فشارخون بالا زمینه ساز بسیاری از بیماری ها

مدیر گروه بهداشت خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا، فشارخون بالا را زمینه ساز ابتلای به بسیاری از بیماری ها دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، رهبری با بیان اینکه این مشکل به اعضایی همچون کلیه ها، چشم ، قلب و مغز آسیب وارد می کند افزود: فشارخون بالا به طور معمول بدون پیش آگهی و علامت است و شاید تا زمانی که منجر به بروزعوارض ناشی از آن نشود ، تشخیص داده نشود.

به گفته وی، فشار خون بالا یکی از مهم ترین عوامل خطرساز برای ابتلای به بیماری عروق تغذیه کننده قلب به شمار می آید و افراد برای پیشگیری از این بیماری باید به طور مرتب سالانه فشار خون خود را اندازه گیری کنند.

رهبری گفت:خطر فشار خون بالا با افزایش سن ارتباط مستقیم دارد و پیشینه خانوادگی در این زمینه نیزیکی دیگر ازعوامل خطر است واین بیماری ممکن است درهمه اعضای یک خانواده وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه اضافه وزن ، مصرف نمک فراوان، مصرف کم ویتامین D دررژیم غذایی، اضطراب و فشارهای روحی در غذا از علت های ابتلای به فشارخون بالا است افزود: ابتلای به برخی از بیماری ها از جمله کلسترول بالا ، دیابت ، بیماری های کلیوی ، تنگی نفس درهنگام خواب و یا بارداری ممکن است درافزایش فشار خون تاثیرداشته باشند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.