سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

افزایش 40 درصدی تعداد مقالات در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

تعداد مقالات در دانشگاه علوم پزشکی شیراز 40 درصد افزایش داشت .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش 40 درصدی تعداد مقالات این دانشگاه در سال 91 نسبت به سال قبل خبر داد .

دکترمحمد هادی ایمانیه در مراسم قدردانی از اساتید دانشگاه افزود : سال گذشته موقعیتی بوجود آمد که ما موفق شدیم به راه های روی پای خود ایستادن و خود کفایی دست پیدا کنیم که این موفقیت با تلاش تمامی دست اندرکاران و اساتید میسر گردید .

وی اظهار داشت : با وجود اینکه دشمنان ادعا کرده بودند که مسایل مربوط به علوم ، تحقیقات ، پژوهش و دارو را وارد مسایل سیاسی نمی کنند اما متاسفانه این گونه عمل نکردند و با ایجاد مشکلاتی در چاپ مقالات ، جستجو های علمی ، ثبت نام در کنگره ها ، خرید کتاب های علمی و تجهیزات پزشکی مصرفی و غیر مصرفی ، چهره واقعی خودرا نمایان کردندکه خوشبختانه در کشور ازاین تهدید به عنوان فرصتی برای خوداکتفایی استفاده شد .

دکتر ایمانیه بیان کرد: بر همین اساس جلسه هایی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تشکیل شد و درآن ها راه هایی برون رفت از این گونه مشکلات و وابستگی ها بررسی گردید که گرچه سخت بود اما با موفقیت همراه گردید.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 120 رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه وجود دارد و بیش از 50 مرکز تحقیقاتی در حال فعالیت می باشد، گفت : اکنون شیراز در 4 حیطه به عنوان قطب کشوری مطرح است و به زودی در یک یا دو زمینه دیگر هم به عنوان قطب در کشور معرفی می شود .

دکتر ایمانیه با اشاره به اجرای برنامه پزشک در فارس ،افزود : پزشک خانواده با همدلی و همراهی بین دانشگاه ، سازمان های بیمه ، مدیریت ارشد استان و کشور در فارس آغاز شد که براساس آن سعی است که درمان محوری به سلامت محوری تبدیل شود و کاهش پرداخت هزینه از جیب مردم داشته باشیم .

وی تصریح کرد:برای رسیدن به این مورد تا حدودی پیشرفت کرده ایم ولی هنوز نیاز به گذشت زمان است تا به طور کامل ازمزایای برنامه پزشک خانوادهبهره مند شویم .

دکتر ایمانیه با اشاره به اینکه در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی قرار داریم ، گفت : باید با تفکر ، ابتکارو خلاقیت به وظایف خود عمل کنیم و بدون اکتفا کردن به راه حل های سنتی ، از دانش اساتید و خلاقیت دانشجویان برای دستیابی به اهداف استفاده نماییم ./س

برچسب ها: افزایش ، مقالات ، شیراز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.