سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری در مشگین‌شهر آغاز شد

با حضور محققان، پژوهشگران و صاحب نظران حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری اولین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری با حضور هشت استان کشور در مشگین‌شهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ دیروز در این همایش که در دانشگاه پیام نور مشگین‌شهر برگزار شد، مدیرکل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل هدف اصلی از برگزاری این همایش را شناخت ابعاد توسعه‌ای پایدار در بخش گردشگری با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اعلام کرد و بر تقویت این جبهه تاکید کرد.

یحیی نقی‌زاده گفت:‌ در همایش ملی توسعه پایدار گردشگری که با محوریت مشگین‌شهر برگزار می‌شود، سعی داریم ابعاد مختلفی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، آب‌های گرم متنوع و همچنین آداب و رسوم، سنن و تولیدات صنایع دستی مردمان سخت‌کوش مشگین‌شهر را به صورت علمی و با راهکارهای درست به عموم شرکت‌کنندگان و مردم بشناسانیم و از همین رو تلاش شده است تا در ابعاد گسترده و با استفاده از ظرفیت تبلیغی و رسانه‌ای این توانمندی‌ها بهتر و شایسته‌تر معرفی شود.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی نه تنها نقطه قوت و تکاملی برای حوزه‌های مختلف صنعت گردشگری راهگشا و کارآمد است بلکه خود این حرکت می‌تواند یکی از ابعاد بسیار خوب برای نشان دادن جایگاه و ارزش توسعه گردشگری باشد که قطعاً در این زمینه نتایج به دست آمده نیز گویای این حرکت و تحول شگرف است.

مدیرکل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان از تمام رسانه‌ها و صاحبان تریبون خواست با معرفی جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل و خروجی چنین همایش‌هایی در یک نقطه تعاملی سعی کنند بیش از گذشته سرمایه‌گذاران جذب ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری در این استان شوند تا برخی خلأها در حوزه درآمدی، افزایش سرانه و تولید ناخالص ملی در این استان ارتقا یابد.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر نیز در ادامه این همایش گفت: ‌از 108 عنوان مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش 48 مقاله توسط هیئت داوران انتخاب شده است.

سید حمید عباداللهی با بیان اینکه از این تعداد 24 مقاله در قالب سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود، افزود: هشت مقاله به عنوان مقاله منتخب و سه مقاله نیز به عنوان مقاله برتر معرفی شده و از پدیدآورندگان آنها تجلیل می‌شود./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.