سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ژاپن با مربی امریکایی الاصل به لیگ جهانی می آید

سرمربی تیم ملی والیبال ژاپن اعلام کرد بعد از ناکامی ژاپن در رسیدن به المپیک لندن، می خواهد شانس خود برای درخشش در لیگ جهانی والیبال را امتحان کند و قبول هدایت چشم بادامی ها برای او یک چالش جدید است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، لیگ جهانی والیبال در سال 2013 امسال  در 4 گروه برگزار می شود که ژاپن در کنار کره جنوبی، کانادا، فنلاند، هلند و پرتقال در گروه C مسابقات قرار دارد. از این گروه، تیم اول به دور نهایی بازیها که از 17 تا 21 جولای امسال در ماردل پلاتای آرژانتین برگزار خواهد شد، راه می یابد. این در حالی است که ژاپن تیمی است که با ساتو سرمربی امریکایی الاصل، خود را برای این رقابتها آماده می شود.

تازیبورو ناکانو رییس فدراسیون والیبال ژاپن پیش از این اعلام کرد که پس از ناکامی در راهیابی به المپیک لندن با مربیگری تاتسویو یوتا، به تغیررات اساسی دست زده ایم: "ما باید افتخارات گذشته را فراموش کنیم و دوباره شروع کنیم. من فکر می کنم یک مربی خارجی توانایی و شهامت این را دارد که با استراتژی نو به میدان بیاید و ما را به اهدافمان برساند."

ساتو که قبلا دستیار سرمربی تیم ملی والیبال مردان آمریکا بود در ماه فوریه برای این مسئولیت انتخاب شد و از جمله اهداف او موفقیت در راهیابی به المپیک 2016 ریو و همچنین رقابت برای دستیابی به مدال عنوان شده است. ساتو سالها در تیم آمریکا به عنوان مربی فعالیت کرده و در کسب مدالهای طلای المپیک 1988 سئول و همچنین برنز 1992 بارسلونا نقش بسزائی داشته است. او همچنین در المپیک لندن که آمریکا در آن به مقام پنجم رسید به عنوان دستیار در این تیم حضور داشت.

پس از المپیک او اعلام کرد که می خواهد مدتی را در کنار خانواده خود به استراحت بپردازد اما او نتوانست پیشنهاد ژاپن را رد کند و زمان استراحت او نا تمام باقی ماند. وی گفت: " در گذشته از آوردن یک مربی خارجی برای ژاپن صحبت می شد اما این ایده هیچگاه عملی نشد. اما اکنون که به واقعیت نگاه می کنم می بینم که این همان چیزی است که من تمایل دارم آن را بر عهده بگیرم. برایم بسیار چالش برانگیز خواهد بود".

ساتو عقیده دارد که ژاپن همه امکانات و توانایی های اساسی را برای دست یابی این هدف دارد و ازوضعیت کنونی نیز بسیار راضی است. اما او انتظار دارد بازیکنان مسئولیت پذیر تر باشند و نگاه خود را وسعت دهند: " برنامه های نظم محور پایه ای مربیان گذشته بسیار عالی بوده و بنابراین پایه های محکمی برای بنای برنامه های خود در اختیار داریم. تنها خواسته ی من این است که بازیکنان مسئولیت پذیر و قابل اطمینان تر باشند و خلاقانه تر بیندیشند. هدف من و همچنین همه تیم رقابت برای به دست آوردن مدال است."

قبل از شروع لیگ جهانی امسال، ساتو و تیم جدیدش یک دوره آمادگی در محل اردوی آمادگی تیم ملی ژاپن در آکابان توکیو از 21 تا 29 می پشت سر می گذارند. ژاپن در اولین بازی خود در لیگ جهانی به مصاف کره جنوبی می رود که در 1 ژوئن در شهر هاوسانگ برگزار خواهد شد.
 ساتو همچنین گفت: "این شانس برای بازیکنان جوانتر که تا کنون فرصت زیادی برای بازی کردن را پیدا نکرده اند، خواهد بود تا به تجربیات خود بیافزایند. در چنین زمان کوتاهی در اردو ما فقط می توانیم روی استراتژی تیمی و تنها قوانین کلی تیم کار کنیم."/زر
برچسب ها: والیبال ، لیگ جهانی ، ژاپن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.