سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بومی سازی دانش تولید سیستم عامل در پژوهشگاه فضای مجازی

سیستم عامل زمین به منظور بومی سازی دانش تولید یک سیستم عامل طراحی و پایلوت های موفقی در دانشگاه تهران، مجلس شورای اسلامی و مرکز ملی فضای مجازی و شهرداری تهران داشته است.

مهندس خوشخوی، مدیر پروژه زمین با بیان اینکه زمین منابع سخت افزاری را شبیه سازی کرده و ماشین های مجازی نصب شده را به طور هماهنگ مدیریت می کند به خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: این محصول برای کاربرد سرور آماده شده به این معنا که زمین امکان نصب بروی کامپیوترهای خاص و حرفه ای موجود در مراکز و راه اندازی آنها را دارد.

وی افزود: زمین قادر است کاربران معتدد را با سرعت بالا سرویس دهی کند بنابراین به جزء در شرایط خاص امکان نصب زمین بروی کامپیوترهای خانگی معمولی وجود ندارد.

وی در بیان قابلیت های پروژه زمین گفت: زمین هنگام با روند تکامل فناوری های نرم افزاری دنیا طی سال های آتی علاوه بر برخورداری از امکانات متنوع مجازی سازی در محصوص، قابلیت ارائه سرویس های نرم افزاری مبتنی بر رایانش ابری را دارد.

مدیر پروژه زمین با شاره به اینکه سیستم عامل بومی زمین از جمله پروژه هایی است که در گروه توسعه نرم افزار پژوشکده IT پژوهشگاه فضای مجازی انجام شده است خاطر نشان ساخت: هر تولید کننده صاحب نام و معتبر نرم افزای می تواند از زمین به عنوان بستر ارائه سرویس به مشتریان خود استفاده کند و کاربران نیز می توانند از میان انواع مختلف محصولات و سرویس های موجود در زمین موارد دلخواه خود را یافته و به راحتی به کار گیرند.

به گفته خشخوی زمین در دانشگاه تهران، مجلس شورای اسلامی مرکز ملی مجازی و شهرداری تهران نصب شده و برخی از این نهادها پرتال های خود را روی زمین اجرا کرده اند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.