سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گشت وگذار در بازارهاي سنتي ايران با شبكه سحر

مجموعه مستند" بازارهاي سنتي ايران " از سيماي آذري شبكه سحر پخش مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي  رسانه ملي؛ مجموعه مستند"بازارهاي سنتي ايران" كه محصول شبكه خبر است به سرپرستي دوبلاژ فرزانه ديبايي براي پخش از سيماي آذري دوبله شده است.

اين برنامه كه به تهيه كنندگي حسين بشرزاد براي شبكه خبر توليد شده است توسط فرزانه ديبايي به زبان آذري زبانگرداني شده تا از شبكه سحر به روي آنتن رود. ترجمه متون " بازارهاي سنتي ايران " برعهده فضه نصيريان كه گويندگي اين كار را نيز بر عهده داشته بوده است.

مستند " بازارهاي سنتي ايران " به بررسي بازارهاي تاريخي و سنتي شهرهاي ايران از جمله كاشان، اصفهان،قزوين، مشهد، شيراز و ... مي پردازد. بازارهاي ايران كه به دليل  نوع معماري و هنر به كار رفته در آنها جزء شاهكارهاي هنري جهان به شمار مي روند، دراين برنامه از منظر هنر معماري، ارزش هنري، تاريخچه شكل گيري، قابليت هاي در نظرگرفته شده در فضاهاي آن، نوع چيدمان و قرار گرفتن هر يك از فضاها و ارتباط آنها با يكديگر مورد بررسي و مطالعه قرار گرفته اند.

مجموعه مستند " بازارهاي سنتي ايران " در 19 قسمت 14 دقيقه اي از كانال 1 شبكه بين المللي سحر براي مخاطبان آذري زبان در حال پخش است./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.