سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

تولليد 8/2 میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی درلرستان

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: لرستان دارای بیشترین قابلیت تولید محصولات ارگانیک در بخش کشاورزی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان  پیرحیاتی در همایش کارگاه آموزشی تبیین اهداف توسعه و ترویج کشت محصولات سالم افزود: لرستان با 800 هزار هکتار اراضی زارعی سالیانه نزدیک به 8/2 میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی را تولید می‎کند.

وی بیان کرد: از بین محصولات تولیدی زراعی و باغی حدود 15 درصد محصولات بصورت ارگانیک یعنی بدون استفاده از سموم و کودهای شیمیایی تولید می‎شود.

مهندس پیرحیاتی ادامه داد: در سایر محصولات هم عمدتاً مصرف کود و سم شیمیایی در حد مجاز و متعارف استفاده شده است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای وظایف و برنامه‎های وزارت برنامه کنترل و ساماندهی مصرف انواع سموم و کودهای شیمیایی را در دستورکار دارد.

پیرحیاتی اضافه کرد: در همین راستا در یک دهه‎ی گذشته مصرف کود شیمیایی در استان از 130 هزار تن به حدود 70 هزار تن کاهش یافته و همچنین سموم نباتی از 670 تن به 300 تن در سال رسیده است.

این مقام مسوول یادآور شد: براساس برنامه پنجم سالانه 5 درصد محصولات و مزارع می‎بایست تحت پوشش مدیریت تلفیق مبارزه با آفات و امراض نباتی داشته باشد که در این راستا از بخش خصوصی دعوت گرفته برای کمک به این مهم و در خصوص ایجاد خوشه تولیدی محصولات و در نهایت صدور گواهی سلامت محصول، فعالیت داشته باشد./س

برچسب ها: تولید ، دامی ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.