سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسي لايحه بودجه 92 در صحن علني/

نقوي حسيني: برداشت از آب‌هاي مرزي از حقوق مکتسبه است

عضو کميسيون امنيت ملي با بيان اين که برداشت از آب‌هاي مرزي از حقوق مکتسبه است گفت: محدوديتي براي برداشت از اين آب‌ها وجود ندارد لذا بايد دولت در تامين اعتبارات براي برداشت از آب‌هاي مرزي تلاش کند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، سيد حسين نقوي حسيني نماينده مردم ورامين در جلسه علني امروز (دوشنبه 30 ارديبهشت‌ماه) با پيشنهاد حذف عبارت "تا سقف" در بند 3-24 لايحه بودجه که مربوط به تامين اعتبارات براي برداشت از آب‌هاي مرزي است گفت: برداشت از آب‌هاي مرزي از حقوق مکتسبه است يعني هر کشوري به اندازه سرمايه‌گذاري در برداشت از آب‌هاي مرزي مي‌تواند از اين آب‌ها برداشت کند لذا کشورهاي همسايه براي برداشت از آب‌هاي مرزي برنامه‌ريزي دارند.

وي در ادامه با بيان اين که محدوديتي براي کشورها در برداشت از آب‌هاي مرزي وجود ندارد، افزود: مشکلات امروز کشور در تالاب‌ها و درياچه‌هاي داخلي مربوط به آب‌هاي مرزي است که اگر ما آب‌هاي مرزي را سامان دهيم درياچه‌ها و تالاب‌هاي کشور نيز آب‌دار مي‌شوند و مشکلات آن‌ها مانند درياچه اروميه حل خواهد شد.

عضو کميسيون امنيت ملي با تاکيد براينکه بايد در برداشت از آب‌هاي مرزي سرمايه گذاري کنيم، اظهار داشت: روشي که در اين بند پيش‌بيني شده روش درستي است و دولت نيز بايد تلاش کند اعتبارات لازم در برداشت از آب‌هاي مرزي را فراهم کند ضمن آن که سه جهت تامين اعتبار نيز در اين بند مشخص شده که گمان مي‌کنم قابل دسترسي باشد.

نماينده مردم ورامين ادامه داد: عبارت تا سقف در اين بند سبب مي‌شود تلاش دولت در برداشت از آب‌هاي مرزي محدود شود، يعني تلاش کوچکي از طرف دولت قابل قبول است و دولت مي‌تواند مدعي باشد که تکليف خود را عمل کرده است بنابراين لازم است براي منافع ملي کشور و حل مشکل تالاب‌ها، درياچه‌ها و کشاورزان اعتبارات محدودي براي برداشت از آب‌هاي مرزي ذکر نشود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: لایحه ، بودجه ، صحن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.