سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

پیامدهای پروازهای هوایی توسعه روابط تجاری و اقتصادی است

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: توسعه روابط تجاری و اقتصادی از پیامدهای مهم توسعه پروازهای هوایی مسافری است و اعتقاد داریم خط پرواز مسافری منجر به خط تجاری می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه و به نقل از استانداری آذربایجان غربی غلامرضا دیزج‌نژاد در آیین آغاز به کار خط هوایی ارومیه ـ استانبول در سالن اجتماعات فرودگاه بین‌المللی ارومیه، اظهار داشت: برقراری این پرواز منجر به گسترش رابطه گردشگری بین دو کشور شده و زمینه توسعه حرکت‌های توریستی بین دو منطقه را افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به روند رو به رشد همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور ایران و ترکیه، تصریح کرد: در این راستا توجه به زیرساخت‌ها و ایجاد آن‌ها در مناطق مرزی افزایش یافته است و گمرکات و بازارچه‌های مرزی در استان‌های مرزی ایران با ترکیه در حال توسعه هستند.

وی با اعلام اینکه در آذربایجان غربی زیرساخت‌های مورد نیاز بخش صنعت، کشاورزی و سرمایه‌گذاری‌های خارجی فراهم شده است، گفت: امروز در بیشتر شهرهای استان شاهد حضور سرمایه‌گذاران ترک هستیم و همچنین سرمایه‌گذارانی از آذربایجان غربی در ترکیه حضور فعالانه دارند.

دیزج‌نژاد با اشاره به مشابهات‌های قومی و مذهبی و اشتراکات مردم ایران و ترکیه و به خصوص آذربایجان غربی و سابقه تاریخی مراودات بین دو کشور، افزود: برقراری پرواز هوایی بین ارومیه و استانبول علاوه بر اینکه پاسخگوی نیازهای مردم دو منطقه در رابطه گشت و گذار و مزیت‌های گردشگری خواهد بود زمینه لازم را برای حضور تجار و تولید‌کنندگان دو منطقه و بازدید از مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود را فراهم خواهد کرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به هدف‌گذاری مراودات اقتصادی 30 میلیارد دلاری بین ایران و ترکیه، گفت: در این بین آذربایجان غربی نقش مهمی را ایفا می‌کند و اطمینان داریم که دایر شدن این خط پروازی علاوه بر صرفه جویی در وقت و زمان، توسعه صادرات را نیز به همراه خواهد داشت./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.