سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راديوفردا و داستان نصفه و نيمه ي " مارگارت تاچر" !

راديوفردا بعد از درگذشت مارگارت تاچر‌ ، نخست وزير سابق انگلستان به شدت از وي تمجيد كرد ولي بعد از چند روز كه تظاهرات هاي مردمي گسترده اي در انگلستان عليه وي برگزار شد ، راديوفردا اين اعتراضات عليه تاچر فقيد را سانسور كرد !

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، سانسور و بيان نيمه كاره ي اخبار و رويداد هاي دنيا در ذات راديوفرداست و راديوفردا بدون سانسور يعني راديوغيرفردا !
چندي پيش يكي از سياسيون سابق انگليسي به نام مارگارت تاچر ، كه اولين نخست وزير بريتانيا بوده است درگذشت . راديوفردا بلافاصله از وي چهره اي بزرگ ساخت و در گزارشي مبسوط و مفصل در تمجيد از وي ، سعي در تكريم و بزرگداشت اين چهره نمود .
ولي به فاصله ي چند روز از همين مسئله در برخي شهر هاي انگلستان تظاهرات هاي مردمي گسترده اي به راه افتاد كه حتي در يكي از آن ها جمع زيادي از مردم اين حادثه را جشن گرفتند !
اما واكنش راديوفردا به اعتراضات ضد تاچر همچون رويكرد سابق اين رسانه ، سانسور و بايكوت خبري بود !
راديوفردا كه سابقه ي زيادي در سانسور دارد ، اين روز ها اعتراضات مردم آمريكا عليه سياست هاي خصمانه و آتش افروزانه ي كاخ سفيد در شبه جزيره ي كره را هم سانسور كرده است و البته اعتراضات عليه وزير امور خارجه آمريكا در سفر به مناطق مختلف آسيا را هم به همين ترتيب سانسور مي كند و به هيچ وجه نمي خواهد نشان دهد كه مردم اقصي نقاط دنيا مخالف سياست هاي كاخ سفيد هستند .
اين رفتار راديوفردا بيش از پيش ماهيت اصلي اين راديو و دروغ گويي هاي آن را ثابت مي كند كه اخبار و رويداد هاي مهم دنيا را به نحوي كه دوست دارد بيان مي كند و گاه با سانسور و گاه با تحريف و تفسير انحرافي و گمراه كننده و ... سعي در فريب افكار عمومي دارد .
برچسب ها: تاچر ، وبگردی ، انگلستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.