سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه صهيونيستي هاآرتص ؛

جان کري با ساده لوحي در انتظار جايزه نوبل صلح است !

روزنامه هاآرتص وزير امور خارجه آمريکا را سياستمداري ساده لوح خواند که با ورود به پرونده مذاکرت صلح منطقه اي در روياي دستيابي به جايزه نوبل صلح است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، اين روزنامه اسرائيلي  جان کري را فردي احساساتي و داراي نيت پاک خواند اما به تمسخر نوشت: باوجود نيت پاکي که دارد رفتارش بيشتر به فردي شبيه است که در مغازه کوزه گري کار مي کند.
به گزارش پايگاه خبري البشير، اين روزنامه نوشت:کري در دور جديد تلاش هايش براي آغاز مذاکرات صلح ميان اسرائيل و فلسطين به زودي به منطقه خواهد آمد، چند روز پيش درباره تلاش هاي جان کري در منطقه از يکي از مشاوران ارشد بنيامين نتانياهو سئوال شد که با لبخند و کنايه جواب داد: اين جوان نيروي خوبي دارد.
هاآرتص نوشت:‌ در دو ماه اخير جان کري اظهارات و رفتارهاي ناموفقي داشته است که سبب عصبانيت هر دو طرف( اسرائيل و فلسطين) شد و شک و ترديد را به او افزايش داد.
کري در پايان ديداري که از قدس و رام الله داشت بدون هيچگونه هماهنگي قبلي با تل آويو و رام الله، گفت: تنها در طول چند هفته يک طرح راهبردي را براي نجات اقتصاد فلسطين اجرا خواهد کرد ، او  دو بار ديگر نيز اظهار نظرهايي کرد که موجب شد تا در قدس به او نيشخند بزنند.
کري در يکي از اين اظهارات که نهم آوريل و در استانبول بيان کرده بود انفجارهاي بوستون را با حمله اسرائيل به ناوگان آزادي در سال 2010 پيوند داده بود، ضمن اينکه دخالت جان کري در قضيه استعفاي سلام فياض نخست وزير تشکيلات خودگردان يک رفتار اشتباه بود که به جايگاه سلام فياض ضربه زد تا اين باور شکل بگيرد که فياض عروسک خيمه شب بازي آمريکاست، حتي مي توان گفت اگر کري در اين قضيه دخالت نمي کرد ممکن بود فياض استعفا نکند.
هاآرتص نوشت:‌ کري طوري رفتار مي کند که گويا سناتور ايالت ماساچوست است زيرا از زماني که به سمت وزير امور خارجه منصوب شد به تنهايي و بدون مشورت با مشاورانش تصميم مي گيرد و بيشتر ساعات نيز با نتانياهو و محمود عباس در ارتباط است، اين ارتباط ها تا حدي است که او را به باور رساند با عباس و نتانياهو خيلي نزديک است و مي تواند از اين فرصت براي پيشبرد روند صلح منطقه اي استفاده کند ولي معلوم نيست که به چه دليلي اين همه اعتماد به نفس دارد زيرا با گذشت دو ماه از تلاش هاي کري هنوز هيچ نرمشي در رفتار نتانياهو يا محمود عباس مشاهده نشد.
يک منبع اسرائيلي در اين باره گفت: کري در درک فضاي سياسي حاکم بر منطقه خوب عمل نکرده است تا اين مسئله بر رفتار او هم تاثير بگذارد و اين مسئله موجب شود نتانياهو و عباس او را به سخره بگيرند.
هاآرتص در انتهاي اين مطلب آورده است: هفتم ژوئن جان کري نتايج سه ماه تلاش خود را براي آغاز مذاکرات اسرائيل و فلسطين ارائه خواهد کرد تا به اين نتيجه برسد که آيا زمينه براي از سرگيري مذاکرات صلح در خاورميانه فراهم است يا خير؟‌ به نظر مي رسد از بدشانسي او هيچ يک از دو طرف مذاکره اقبالي به مذاکرات نشان نداده اند  با اين حال کري که در روياي دريافت جايزه صلح نوبل است سعي داردچنين وانمود کند که آمادگي لازم را براي ادامه تلاش در اين زمينه دارد.








برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، نوبل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.