سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت؛

هنوز موردی از ابتلا به ویروس کورونا در ایران گزارش نشده است

طبق گفته های رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت هنوز موردی از ابتلا به ویروس کورونا در ایران گزارش نشده است اما به دلیل وجود امکانات تشخیصی و درمانی پیشرفته در کشور جای هیچ گونه نگرانی درخصوص این ویروس وجود ندارد.

دکتر محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیمای های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: ویروس کورونا ویروسی شبیه ویروس سارس است که این ویروس سارس در سال 2002 یک همه گیری شدید را در دنیا ایجاد کرده بود از حدود شش ماه پیش موارد ابتلا به ویروس کورونا در کشورهای عربستان، قطر، عمارات، اردن، انگلستان و فرانسه مشاهده شده است.

 وی با بیان این که این بیماری با مرگ و میر بالایی همراه است این ویروس علاوه بر عفونت تنفسی می تواند قلب و کلیه فرد را درگیر کند به همین دلیل علی رغم این که موارد ابتلا به این بیماری کم بوده است اما یک نگرانی در دنیا به دلیل احتمال انتشار آن وجود دارد.

 گویا با بیان این که هنوز منشا این ویروس مشخص نشده است و تا بحال 40 مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده است عنوان کرد:انتقال این ویروس از طریق انسان به انسان یعنی قطرات تنفسی می باشد باید توجه داشت 50%درصد کسانی که به این ویروس ابتلا شده اند جان خود را از دست داده اند.

 وی ادامه داد:البته باید توجه داشت که این بیماری در کسانی منجر به مرگ شده که یک بیماری زمینه ای داشته است .

گویا با تاکید بر این که بیشترین موارد ابتلا به این ویروس در عربستان است خاطر نشان کرد:هنوز موردی از ابتلا به این بیماری در کشور ما گزارش نشده است اما جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد چرا که مادر کشورمان بهترین امکانات تشخیصی و درمانی را داریم./ع2
برچسب ها: ابتلا ، بیماری ، تنفس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.