سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

محکومیت هتک حرمت بیت رهبر شیعیان بحرین

آیت الله مکارم شیرازی با محکومیت هتک حرمت بیت رهبر شیعیان بحرین گفت : آل خلیفه با ادامه این روند منفورتر از قبل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، وی امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با محکوم کردن تعرض ماموران رژیم آل خلیفه به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، تصریح کرد: ماموران حکومت بحرین برای این که علما را بترسانند و رهبری آنها را نسبت به مردم قطع کنند فشارها را تشدید کرده اند و ‌این تعرض نیز اثر بسیار نامطلوبی در تمام جهان تشیع و مسلمانان گذاشته است.

آیت الله مکارم شیرازی با تقبیح کردن سکوت سازمان های بین المللی و مدعیان حقوق بشر در قبال این گونه اقدامات آل خلیفه، اظهار داشت: ما تعجب می کنیم وقتی در جمهوری اسلامی ایران متعرض یک نفر از افراد فرقه های ضاله شوند صدای کنگره آمریکا در می آید، اما وقتی به بیت چنین عالم بزرگی تعرض می شود همه آنها خفقان گرفته اند.

وی اضافه کرد: امروز تنها ادعاهای دروغین درباره حقوق بشر و دموکراسی مطرح می شود و در عمل چیزی مشاهده نمی شود؛ مگر بحرینی ها چه می خواهند؛ ‌آنها به دنبال دستیابی به حقوق مشروع و قانونی خود هستند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه چرا به حقوق اکثریتی که از طریق مسالمت آمیز به دنبال حقوق و خواسته های خود هستند توجه نمی شود تاکید کرد : حکومت بحرین بداند اگر بخواهد این روش را ادامه دهد روز به روز خود را منفورتر می کند؛‌ آنها اگر می خواهند در بین مردم خود زندگی کنند باید خواسته های آنها را بپذیرند.

وی تاکید کرد : ما به شدت این رفتار خصمانه و هتک حرمت بیت رهبر شیعیان بحرین را محکوم می کنیم و یقین داریم سرانجام گروهی که این روش را در مقابل خواسته های به حق مردم بحرین در پیش گرفته اند شکست خواهد بود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.