سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تمکين به نظر شوراي نگهبان، گام اول در اثبات قانون‌مداري کانديداهاست

عضو هيئت‌رئيسه فراکسيون اصولگرايان مجلس تمکين به راي شوراي نگهبان در احراز صلاحيت کانديداهاي رياست‌جمهوري را اولين گام کانديداها در اثبات قانون‌مداري آنها خواند.

"محمد‌صالح جوکار" نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، تمکين کانديداهاي رياست‌جمهوري به نظر شوراي نگهبان در احراز صلاحيت‌ها را اولين گام کانديداها در اثبات قانون‌مداري آنها خواند و گفت: تمام کانديداها بايد توجه داشته باشند که وفاداري به قانون اساسي يعني تمکين در برابر تمام نهادها و ساختارهاي حکومتي، لذا کانديداها و هوادارانشان بايد بدانند گام اول در اثبات قانون‌مداري آنها، پذيرش راي شوراي‌نگهبان در زمينه احراز صلاحيت‌ها خواهد بود.

وي در ادامه افزود: مخالفت با راي شوراي نگهبان و در نظر نگرفتن جايگاه اين نهاد مخالفت با قانون است چراکه قانون اساسي جايگاه اين شورا و وظايف آن را مشخص کرده است.

عضو کميسيون امنيت ملي با تاکيد بر اينکه کانديداهاي رياست‌جمهوري بايد قانون‌مداري خود را در عمل نشان دهند، اظهار داشت: اگر کانديدايي در گام اول حاضر به پذيرش راي اين نهاد قانوني نباشد، طبيعي است که در گامهاي بعدي نيز نمي‌تواند قانون‌مدار خوبي باشد، لذا توصيه به همه طرفداران کانديداها آن است که براي اثبات قانون‌مداري کانديداها، رفتار کانديداي مورد‌نظر خود را در اين مسئله مورد توجه قرار دهند

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.