سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران/

راه های مقابله با اضطراب امتحانات دانش آموزان

برای مقابله با اضطراب امتحانات دانش آموزان راهکارهایی وجود دارد.

 

کارشناس روانشناسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت:پذیرفتن اضطراب،اجتناب نکردن از آن،استفاده از رویارویی مثبت،تسلط گرا بودن،یادداشت برداری و آمادگی برای تمرین از راه های مقابله با اضطراب است.

خانم نوشک با بیان اینکه افکار منفی اضطراب را تشدید می کند،افزود:باید بپذیریم که اضطراب بخشی از زندگی همه انسان ها بوده و هر کسی به میزانی از آن رنج می برد و همه افراد در زندگی عادی استرس دارند و اگر استرس از حد نرمال بیشتر شود به آن اضطراب می گویند.

به گفته این کارشناس روانشناسی؛خانواده ها در ایجاد اضطراب و بیشتر شدن آن در فرزندانشان مؤثر بوده و به آنها توصیه می شود از دانش آموزان انتظار بالا نداشته باشند و به آنها روحیه بدهند.

خانم نوشک تصریح کرد:اضطراب خود را هیچ وقت انکار نکنید و از آن اجتناب ننمایید و یکی از روش های مقابله مؤثر،این است که اگر می خواهی موفق باشی طوری عمل کنید که انگار موفق هستید و موفق خواهید شد.

وی یادآور شد:برای اینکه تسلط گرا باشید دو چیز لازم است بدانید؛ اول اینکه باید توجه خود را به کاری که در پیش رو دارید متمرکز نموده و از عقاید منفی و تردیدها که باعث اختلال در عملکرد بهتر شما می شود،دوری کنید و دوم اینکه امتحان را فرصت خوبی برای یادگرفتن و افزایش مهارت بدانید.

به گفته وی اگر اضطراب امتحان یا هر اضطراب دیگری شما را اذیت می کند،باید روی خود کار نموده و این کار مستلزم آن است که هر روز مهارت های مقابله با اضطراب را تمرین کنید.

کارشناس روانشناسی در ادامه گفت: جملاتی مانند عملکرد من بد است، دیگران بهتر از من جواب می دهند،من قبول نمی شوم، دارم افتضاح جواب می دهم را در سر جلسه امتحان متوقف کنید.

خانم نوشک افزود: دانش آموزان هر وقت احساس کردند که ضربان قلبشان به شدت بالا رفته و صورت سؤال ها را نمی فهمند برای چند لحضه قلمشان را روی میز گذاشته و نفس عمیق بکشند و خود را آرام کنند و در این مدت به چیزهای خوب مانند استراحت کردن بعد از امتحان فکر کنند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان نگران وقت نباشند و آرام بودن خیلی مهم تر از این است که وقت زیادی داشته باشید ولی تمرکز نداشته باشید و پس از آرام شدن تنها به پرسشی که در پیش رو دارید فکر کنید و با انرژی کامل امتحانات را به خوبی پشت سر بگذارید./س

برچسب ها: مقابله ، امتحان ، اضطراب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.