سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

قارچ‌های سمی تنها با روش آزمایشگاهی شناخته می‌شوند

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: قارچ‌های خوراکی موجود در بازار به همراه بسته‌بندی و پروانه بهداشت قابل اطمینان هستند و قارچ‌های سمی تنها با انجام روش‌های آزمایشگاهی قابل شناسایی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


عیسی ارجی گفت: بنابر عقیده نادرست برخی اشخاص قارچ‌هایی که از کلاهک‌های رنگی برخوردارند و یا در اثر برخورد با برخی مواد غذایی تغییر رنگ می‌دهند، به عنوان قارچ‌های سمی شناخته می‌شوند.

ارجی با تاکید بر باطل‌بودن چنین افکاری پیرامون تشخیص قارچ‌های سمی، گفت:انجام بررسی‌ها توسط متخصصان و روش‌های آزمایشگاهی تنها راه تشخیص قارچ‌های سمی از خوراکی است و باید از مصرف قارچ‌هایموجود در جنگل‌هابه‌خصوص در اطرافدرختان زیتون وگردو بهدلیل ناشناخته‌بودن آن خودداری شود.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه قارچ‌های خوراکیدر استان کرمانشاه به دو صورتصنعتی و سنتی یا خانگی تهیه می‌شود، افزود: پرورش قارچ‌های خانگیبا حداقل‌ترین امکاناتهم انجام می‌شود و مانندتولید صنعتی نیاز به کارخانه و امکانات وسیع ندارد.

ارجی با تاکید براینکه قارچ‌های خوراکی موجود در بازار به همراه بسته‌بندی و پروانه بهداشتقابل اطمینان هستند، تصریح کرد: میزان آشکار شدن علائم و مسمومیت به نوع قارچ مصرفی سمی در افراد بستگی دارد و پس از مصرف چنین قارچ‌هایی سریعا باید به پزشک متخصص مراجعه شود/س
برچسب ها: کرمانشاه ، قارچ ، سم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.