سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی شهرهای میزبان والیبال نوجوانان جهان

تیخوآنا و مکزیکالی در مکزیک که میزبان رقابتهای والیبال نوجوانان جهان هستند خود را برای برگزاری این مسابقات آماده می کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، شهرهای تیخوآنا و مکزیکالی در مکزیک از 27 ژوئن تا 7 جولای 2013، محل برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قهرمانی پسران زیر 19 سال جهان است. پس از سال 2007 و بعد از مسابقات قهرمانی زنان زیر 20 سال جهان در سال 2009، این اولین باری است که این شهرها فرصت میزبانی چنین میادین بزرگی را پیدا کرده اند.

مرکز فرهنگی ورزشی ایالت "کالیفرنیا" که قرار است امسال حامی برگزاری این مسابقات باشد تجربه برگزاری مسابقات بین المللی را دارد. میزبانی ده دوره مسابقات جام آمریکائی پان در رده های نوجوانان و بزرگسالان و دو مسابقه انتخابی المپیک و چندین مسابقه قاره ای NORCECA از جمله چنین مسابقات است.

این دو شهر 150 کیلومتر از هم فاصله دارند و در دورترین نقطه شمال غرب مکزیک نزدیک مرز آمریکا قرار گرفته اند. شهر تیخوآنا که در سال 1889 بنا شده با جمعیتی حدود دو میلیون بعد از لس آنجلس دومین شهر بزرگ ساحل اقیانوس آرام است که ورزش پرور و هنردوست است. صنعت گردشگری در رستوران های این شهر روحی تازه دمیده و مراکز فرهنگی این شهر نیز رونق پیدا کرده اند.

شهر مکزیکالی که در سال 1909 توسط مهاجرینی که در جستجوی پنبه بودند کشف شده است هم اکنون مرکز ایالت "بجا کالیفرنیا"ست. نام این شهر نیز از ترکیب دو اسم "مکزیکو" و "کالیفرنیا" گرفته شده است و مرزهای مشترکی نیز با شهر کالکسیو (باز هم ترکیبی از اسامی "کالیفرنیا" و "مکزیکو") واقع در کالیفرنیای آمریکا دارد.

شهر مکزیکالی ملقب است به "شهری که در تابستان خورشید را به بند می گیرد"زیرا دمای هوا بین 35 تا 45 درجه سانتیگراد است. کشاورزی از اولین فعالیت های این شهر است و به علت نزدیکی با مرز آمریکا محل بازرگانی و تجارت نیز محسوب می شود./زر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.