سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

اهداي مدال‌ها و لوح‌هاي برترين مخترع جهان به موزه شهرداري تبريز

همزمان با روز جهاني موزه و ميراث فرهنگي ، برترين مخترع جهان در سال‌ 2012 مدالهاي کسب شده و نيز لوح‌ها و ديپلم‌هاي افتخار خود را تقديم موزه شهر و شهرداري تبريز كرد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز،  رحمتي شادباد مخترع و مبتكر برتر جهان در سال‌ 2012 و سرپرست تيم علمي شهرداري تبريز كه سال گذشته با ارایه طرح «نانوآسفالت خود ترمیم گر ضدترک» از سوي آيتکس به عنوان برترين مخترع جهان برگزيده و معرفي شده بود، صبح امروز با حضور در دفتر مهندس نوين شهردار تبريز، ضمن اهداي كليه مدال‌ها ، لوح‌ها و ديپلم‌هاي افتخار دريافتي خود از رقابت‌ها و مسابقات جهاني و بين‌المللي به وي از حمايت‌ها و پشتيباني‌هاي شهردار تبريز در راه كسب اين افتخارات قدرداني كرد.

در 23 سال گذشته این نخستین بار است که یک ایرانی از طرف آیتکس به عنوان برترین مخترع سال معرفی می شود.

تيم علمي شهرداري تبريز طي دو سال گذشته با ارايه طرح هاي «نانوآسفالت خودترمیم گر ضدترک» و «نانورآكتور تصفیه گر فاضلاب شهری بدون توليد لجن» و «بتن فتوکاتالیستی ضدیخ با استفاده از نانوسیمان» موفق به كسب 2 مدال طلا، 2 مدال نقره، ديپلم و نشان افتخار فدراسيون جهاني مخترعين، مدال افتخار وزارت علوم و تحقيقات تايوان و کاپ برترين مخترع جهان شده است.

سرپرست تيم علمي شهرداري تبريز درباره ویژگی های نانوآسفالت خودترمیم گر ضدترک گفت : قبل از اینکه ترک خیابان پیش رفته و بزرگ شود، آسفالت به صورت خودکار شروع به ترمیم قسمت ترک خورده می کند و این امر باعث ایجاد سطح صاف می شود و مانع پيشرفت آن مي شود.

رحمتي در خصوص اختراع نانورآكتور تصفیه گر فاضلاب شهری بدون توليد لجن گفت: از ویژگی های بارز این اختراع عدم توليد لجن در پروسه تصفيه، تأثیرگذاری بالای آن، تبدیل فاضلاب به آب قابل استفاده در مصارف كشاورزی، سرعت بالا و هزینه پایین نسبت به روش های سنتی است.

وي طي سخناني با اشاره به ويژگي‌هاي طرح بتن فتوکاتالیستی ضدیخ با استفاده از نانوسیمان که در چهلمین دوره مسابقات و نمایشگاه بین المللی سوئیس ارائه شد، افزود: وزن یک مترمکعب این بلوک حدود 600 کیلوگرم میباشد که حدود یک سوم مترمکعب آجرفشاری وزن دارد. این امر باعث می شود در زمان زلزله خسارت کمتری متوجه سازه ها شود. از ویژگی های مهم این بلوک ها مقاوم بودن آن در برابر یخ زدگی، دارا بودن خاصیت پاک کنندگی آلاینده ها، غیر آتشگیر بودن، کاهش مصرف سیمان و عایق صوتی و حرارتی می باشد.

کامران رحمتی شادباد سرپرست تیم علمی شهرداری تبریز و مشاور شهردارتبریز در حاشيه اعطاي اين مدال‌ها اظهار کرد: این حرکت به پاس قدردانی از حمایت های مالی شهرداری تبریز می باشد. وی خاطرنشان کرد: این مدال ها نتیجه تلاش و خودباوری جوانان ایران اسلامی است و من این افتخار بزرگ را تقدیم ملت بزرگ ایران می کنم.

رحمتی ادامه داد: با این حرکت دستاوردها و افتخارآفريني هاي جوانان و نخبگان علمی کشور در معرض دید عموم همشهریان قرار می گیرد و هموطنان عزيز از توانمندی ها و استعدادهای جوانان ایران اسلامی آگاه می شوند.

وی ایجاد علاقه و رغبت بین جوانان کشور و تشویق مسوولین برای حمایت های بیشتر از نخبگان جوان را از دیگر اهداف این حرکت نمادین عنوان کرد.

در همين حال مهندس نوین شهردار تبریز نیز در سخنانی با قدردانی از تلاش های سرپرست تیم علمی شهرداری تبریز طي دو سال گذشته، گفت: شهرداری تبریز از طرح ها، ایده ها، اختراعات و ابتکارات جوانان شهر تبریز که در حوزه مدیریت شهری باشد حمایت می کند.

وي با اعلام اینکه نخبگان سرمايه‌هاي ملي هر کشوری بوده و باید به آنها توجه شود، گفت: يکى از مهمترين راهکارهاى توسعه همه جانبه کشور و تحقق اهداف توسعه، توجه به نقش نيروهاى جوان، نخبگان و استعدادهاى درخشان جامعه است .

مهندس نوين ادامه داد: مشارکت نخبگان در سرنوشت جامعه بسیار مهم بوده و شهرداری تبریز آماده هرگونه همکاری با نخبگان جوان در جهت توسعه و پیشرفت شهر تبریز است.

وی با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات شهرداري تبريز طي سال‌هاي اخير در حمايت مادی و معنوی از چهره‌هاي برجسته علمي و فرهنگي و نيز بسترسازي براي موفقيت‌هاي اين قشر خاطرنشان كرد: حمايت از نخبگان به منظور درخشش هرچه بيشتر در عرصه‌هاي داخلي و خارجي بايد به عنوان يك وظيفه ملي در اولويت مديران و كارگزاران نظام قرار گيرد و اين امر درست در راستاي عمل به فرامين و منويات مقام معظم رهبري است که شهرداري تبريز در دو سال گذشته اقدامات قابل توجهي از جمله پشتیبانی مادی و معنوی از نخبگان علمی و مدال آوران صاحب نام جهانی انجام داده است.

مهندس نوين در خاتمه از كامران رحمتي شادباد، برترين مخترع و مبتكر سال 2012 جهان به عنوان نمونه بارز حمايت‌هاي عملي شهرداري تبريز از نخبگان علمي ياد و خاطر نشان كرد: مجموعه مديريت شهري تبريز حمايت از نخبگان را وظيفه خود مي‌داند و اين هدف را همچنان دنبال خواهد كرد .

خاطرنشان مي‌شود رحمتي پس از ديدار با شهردار تبريز ، با حضور در موزه شهر و شهرداري تبريز مدال‌ها و لوح‌هاي افتخار خود را تقديم مديريت اين موزه و مدير گردشگري و موزه‌هاي شهرداري كرد.

گفتني است کامران رحمتي شادباد دانشجوي دکتراي مهندسي عمران در دانشگاه تبريز، فارغ التحصيل رتبه اول کارشناسي و کارشناسي ارشد، داراي 12 عنوان اختراع ثبت شده، 1 اختراع بين المللي و مجري طرح هاي ملي مي باشد. اعضاي تيم علمي شهرداري تبريز در اين مسابقات و نمايشگاه ها را کامران رحمتي شادباد، مسعود راستگار فرج زاده فارغ التحصيل کارشناسي ارشد مهندسي شيمي و افشين جورابچي دانشجوي مهندسي عمران تشکيل مي دهند/س

برچسب ها: موزه ، شهرداری ، تبریز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.