سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

ساخت پارک موزه دفاع مقدس برای ماندگاری روزهای تاریخ انقلاب اسلامی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه سوم خرداد مصادف با سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس در سال 1361، یکی از ماندگار ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است،گفت: ملت ایران هرگز این روز تاریخی را فراموش نخواهد کرد.

زارعی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران افزود:در چنین روزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس در سال 1361 خرمشهر را از دست متجاوزین آزاد کردند.

وی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس به نام روز مقاومت،ایثار و پیروزی نامگذاری شده است،اظهار داشت:رشادت ها، ایثارگری ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام در آزاد سازی خرمشهر حیرت جهانیان بویژه استکبار جهانی را برانگیخته است.

زارعی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های اصلی دفاع مقدس مشارکت همه جانبه و خودجوش مردم بود، ادامه داد:در دوران هشت سال دفاع مقدس مردم ایران اسلامی بویژه مازندران جانانه و عاشقانه رزمندگان اسلام را حمایت و پشتیبانی کردند.

زارعی با تشریح دستاورهای هشت سال دفاع مقدس گفت:هم اکنون ما وظیفه داریم در حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس که با ایثار و از خودگذشتگی مردان این مرز و بوم تحقق یافت، بکوشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران افزود: نگاه ما در ساخت پارک موزه دفاع مقدس با نگاه در ساخت دیگر موزه ها که گردشگری است، فرق دارد، زیرا که نگاه ما نگاه محتوایی، فرهنگی، دینی و دفاع مقدسی است و در واقع می خواهیم یک موضوع فرهنگی بزرگ را به نمایش بگذاریم.

زارعی با اشاره به تشکیل ستاد پشتیبانی دفاع مقدس در مازندران گفت:در این ستاد تلاش می شود نقش ویژه مازندران ومردم آن بخصوص نقش مهم وبرجسته لشکر ویژه 25 کربلا ثبت وضبط شود.

زارعی از پارک موزه دفاع مقدس مازندران به عنوان بزرگ ترین پارک موزه فرهنگی یاد کرد و گفت: پارک موزه دفاع مقدس مازندران در عرصه ای به مساحت حدود 80 هکتار با طرح توسعه حدود یکصد هکتار در حال ساخت است./س

برچسب ها: موزه ، پارک ، تاریخ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.