سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيست و سومين همايش سالانه سياستهاي پولي و ارزي

بيست و سومين دوره همايش سياست هاي پولي و ارزي امسال با هدف بررسي ثبات اقتصادي و حمايت از توليد در تهران برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ فرهاد نيلي دبير همايش و رئيس پژوهشکده پولي و بانکي بانک مرکزي در جمع خبرنگاران درباره ويژگي هاي اين همايش سالانه گفت: چهار سخنراني تحليلي در رابطه با بررسي وضعيت اقتصادي کشور در همايش امسال در نظر گرفته شده است.

وي تصريح کرد: در اين همايش افق همکاريهاي بورس و بانک تحت عنوان اينکه هيچکدام جانشين ديگري نيستند بلکه مکمل هم هستند با سخنراني دکتر صالح آبادي رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

محور پنجم راجع به بانکداري اسلامي است به اين موضوع توسط دکتر ميرآخور که قبلا مدير ايران و پنج کشور در بانک جهاني بود مورد بررسي قرار مي گيرد.

وي تصريح کرد: در بيست و سومين همايش سالانه سياست هاي پولي و ارزي چکيده دويست و پنجاه مقاله که صدو چهل و چهار مقاله تائيديه نهايي را گرفته اند مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.

نيلي ادامه داد: در رابطه با همايش امسال سه مسابقه يکي در رابطه با ارائه مستندات مربوط به اجراي بانکداري اسلامي از سوي بانکها از آنها خواسته شده که در اين رابطه يازده بانک مدارک خود را براي شرکت در اين مسابقه ارائه داده اند و اين مسابقه روز چهارشنبه همين هفته برگزار مي شود.

مسابقه اول مربوط به شبيه سازي دادگاه در خصوص تقلب در اعتبارات اسنادي بانکي است که در اين خصوص شش آيتم در نظر گرفته شده است.

و در مسابقه پاياني موضوع مسابقه بحث بانکداري شرکتي مي باشد که با حضور 7 تيم از بانکهاي مربوطه برگزار مي شود.

دبير همايش بيست و سومين همايش سالانه سياست هاي پولي و ارزي در ادامه با بيان اينکه در همايش امسال توجه ويژه به تحولات ارزي دو سال اخير کشور شده است گفت : در اين رابطه در همايش امسال ميزگردهاي تخصصي در مورد بررسي بازار ارز کشور بخصوص در خصوص بحث شکاف در بازار ارز کشور که از سال 91 به وجود امد مورد بحث و بررسي جدي قرار ميگيرد.

گفتني است اين همايش دو روزه طي روزهاي 5 و 6 خرداد ماه امسال در مرکز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار مي شود./س

برچسب ها: همایش ، پولی ، ارزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.