سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

افتتاح مرکز رشد فناوری انرژی در پارک علم و فناوری خراسان

مرکز رشد فناوري انرژي در پارک علم و فناوري خراسان با حضور معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم و جمعي از مسئولان و فناوران کشوري در حوزه پژوهش انرژي افتتاح شد


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد رييس پارک علم و فناوري خراسان در آيين افتتاح اين مرکز گفت:انرژي در انواع و اشکال آن به مثابه موتور محرکه زندگي انسان و اقتصاد بشر است .

دکتر سيد حسن علم الهدايي افزود: با بهره گيري از انرژي هاي نو و فسيلي مي توان در توسعه ملي - اقتصادي و رفاه عمومي و سلامت به معناي اعم بهره برد.

وي اظهارکرد: هرگونه تلاش و فعاليت در حوزه انرژي در کشور در سال حماسه اقتصادي حماسه سياسي اولويت است و به مثابه گلوگاه امنيتي بويژه در شرايط تحريم نفت و گاز محسوب مي شود.

وي گفت : کشورمان علاوه بر برخورداري از انرژي هاي مختلف فسيلي از جمله نفت، گاز و پتروشيمي در بخش انرژي هاي نو نيز داراي ظرفيت و پتانسيل بالايي است.

وي افزود: بيش از 300 روز در کشور ما آفتاب و باد مناسب وجود دارد و اين براي استفاده از انرژي هاي نوين زمينه مناسبي است.

علم الهدایی اظهارکرد: امروز توجه دنيا و بخصوص اروپا به بهره گيري از انرژي هاي نو و سرمايه گذاري در اين عرصه معطوف است ضمن اينکه مصرف درست و اصولي نيز در اولويت کار است.

وی افزود: مرکز رشد فناوري انرژي در پارک خراسان به مدت سه سال است که به صورت آزمايشي فعاليت دارد و حدود 20 موسسه دانش بنيان در اين مرکز فعال هستند که خوشبختانه با مجوز وزارت علوم اين مرکز امروز به صورت رسمي مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

مدير مرکز رشد فناوري انرژي نيز در اين مراسم گفت: در اين مرکز طي سه سال کار آزمايشي با کارفرمايان حوزه تعاملات لازم برقرار، بستر سازي و تسهيل گري ها و برنامه ريزي براي حمايت از شرکت هاي فعال در مرکز رشد انجام شد.

علي تفضلي افزود: در برنامه کاري پنج ساله که براي مرکز رشد در نظر گرفته شده است از سال 92 تا 96 جذب 100 شرکت دانش بنيان در مرکز در دستور کار است که از اين طريق بتوان سطح پژوهش ها و طرح هاي فناورانه را گسترش داد/س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.