سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

ارائه 29 میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی اردبیل

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: در سال گذشته بالغ بر 29 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به فعالان صنایع دستی استان ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علیرضا دباغ عبداللهی در حاشیه همایش سرمایه گذاری گردشگری مشگین شهر تصریح کرد: این تسهیلات به منظور حمایت از هنرمندان صنایع دستی و توسعه هنرهای دستی ارائه شده است.

وی افزود: علاوه بر این بیمه صنعتگران صنایع دستی نیز در حال اجرا است که می تواند شامل خدمات درمانی، بازنشستگی و از کار افتادگی باشد.

دباغ عبداللهی اضافه کرد: در حال حاضر تسهیلاتی برای بازماندگان هنرهای منسوخ شده اجرا نمی شود.

وی با بیان اینکه این مهم برنامه مشخص اجرایی ندارد، تاکید کرد: به منظور حمایت از این گروه شخصیتهای برجسته با معرفی و دریافت نشان از پاره ای از تسهیلات برخوردار می شوند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان متذکر شد: صنایع دستی یادگار گذشتگان به آیندگان است که حفظ و احیای آن به معنی حفظ بخشی از تاریخ، فرهنگ و تمدن یک منطقه است.

دباغ عبداللهی همچنین در خصوص نمایشگاه دستاوردهای صنایع دستی در فرصت دو روزه همایش سرمایه گذاری گردشگری مشگین شهر تصریح کرد: در این نمایشگاه بیش از 20 رشته صنایع دستی از استانهای مختلف به نمایش و معرفی تولیدات خود خواهند پرداخت.

وی افزود: شهرستان مشگین شهر از جمله مناطق مستعد تبدیل به قطب تولیدات صنایع دستی است که پیش بینی می شود همایش گردشگری راهکارهای ارزنده ای برای اجرای این مهم را در برداشته باشد./س

برچسب ها: اردبیل ، تسهیلات ، صنایع ، دستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.