سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی:

باید نقطه تبادل ترافیک ایجاد کنیم/محاسبه قیمت پهناي باند مراکز داده با یک دهم تعرفه موجود

مقررات راه اندازی نقاط تبادل ترافیک داده IXP در کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی تصویب و به وزارت ارتباطات ابلاغ شد که شرکت زیر ساخت از ایجاد اولین نقطه در تهران خبر داده است.

دکتر شاه میرزایی، معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه شورایعالی فضای مجازی مصوبات مهمی در  راستای تقویت ترافیک اینترنت داخلی و حمایت از انتقال میزبانی سایت های اینترنتی به داخل کشور داشته به خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران گفت: مقررات راه اندازی نقاط تبادل ترافیک داده باید توسط وزارت  ارتباطات راه اندازی شوند که پس از ابلاغ به این وزارتخانه یک ماه مهلت داده شد تا نسبت به راه اندازی اولین نقطه در تهران اقدام کنند.

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی این نقطه را بر عهده شرکت ارتباطات زیر ساخت قرار داد و این شرکت به تازگی از ایجاد آن خبر داده است.

وی با  اشاره به اینکه پس از تهران نقاط تبادل ترافیک در برخی استانهای مهم کشور نیز راه اندازی می شوند اظهار داشت: راه اندازی این نقطه موجب می شود ترافیک داخلی از گیت وی ارتباطات بین المللی جدا شود و در کشورهای مختلف IXP مدتهاست که اجرایی شده و ما نیز باید نقطه تبادل ترافیک ایجاد کنیم.

وی همچنین با اشاره به ارزان بودن و سریع بودن اتصال از طریق IXP اذعان داشت: شرکت زیر ساخت وظایف مهمی دارد که جایگاهش مانند گمرک در کشور است و همانطور که گمرک در گیر خرید و فروش کالا نمی شود شرکت  ارتباطات زیر ساخت نیز نباید تبدیل به یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی شود.

معاون تنظیم مقررات مرکزی فضای مجازی از ابلاغ مصوبه مهمی خبر داد و خاطر نشان کرد: طی این مصوبه قیمت پنهای باند برای مراکز داده باید یک دهم تعرفه موجود و به صورت نامتقارن محاسبه شود.

به گفته شاه میرزایی با راه اندازی مراکز IXP شرکت ها همه در یک نقطه به تبادل ترافیک خود می پردازند که این امر موجب می شود هزینه تمام شده آن نزدیک به رایگان باشد زیرا به جز هزینه تمام شده نقطه تبادل ترافیک داده هزینه ای پرداخت نمی کنند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.