سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام وزیر علوم در امور بین امللی:

برخی از کشورها پیشرفت های علمی ما را باور ندارند/ ترافیک علمی راه های زمنیه ساز علمی است

برخی از کشورها پیشرفت های علمی و فناوری ما را باور ندارند که در این میان بازدید از دانشگاه ها و ترافیک علمی بین ایران و سایر کشورها زمینه ساز گسترش فعالیت های علمی است.

ارسلان قربانی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین المللی  در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  در ملاقاتی که معاون یونسکو با مسئولین وزارت علوم داشته به بخش همکاری های بین المللی تاکید داشته است.

وی افزود: البته این نکته را بیان کنم که برخی از کشورها از پیشرفت های علمی و فناوری ایران یک تصویر کاریکاتوری دارند یعنی تصویر آنها شفاف و گویا نيست و برخی از آنها پیشرفت های علمی و فناوری ما باور ندارند.

قربانی تصریح کرد: این ملاقات با معاون یونسکو در جهت روشن گری این تصویر موثر است چنانچه به پیشرفت های علمی و فناوری در کشور اقرار کردند و مردم ایران را از لحاظ مهمان نوازی مردمی برجسته بیان داشتند.

وی به برنامه های پیش روی ایران و یونسکو اشاره کرد و گفت: فعالیت هایی که قرار شده در بحث همکاری های دو جانبه بین ایران و یونسکو صورت گیرد با توجه به اینکه به میزبانی شبکه های علمی و فناوری را با کامستک دارد رابطه ایران و یونسکو تنها در 2 زمینه آب و پارک فناوری اصفهان خلاصه می شود که با توجه به توانمندی های ما در بخش های خاص توسعه شبکه های منطقه ای در غرب آسیا و اقیانوسیه از جمله برنامه هایی است که در حال انجام است.

قربانی خاطر نشان کرد: بازدید از مراکز دانشگاهی و ترافیک علمی راههای زمینه ساز علمی است و حضور مسئولان علمی سایر کشور در ایران برای گسترش و معرفی ایران در عرصه علمی کمک زیادی می کند./ح

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.