سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی کتاب"هدهد سبا" در برنامه بشری

کتاب" هدهد سبا "یکشنبه 29 اردیبهشت ماه در برنامه "بشری" معرفی می شود و سوالات این برنامه براساس این کتاب طرح می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیوقرآن, شرکت کنندگان در برنامه مسابقه محور بشری در برنامه یکشنبه 29 اردیبهشت ماه در بخش کتابشناسی به سوالاتی از کتاب "هدهدسبا" پاسخ خواهند گفت.
یکی از این سوالات این است که خدواند کدام یک از پیامبرانش را در قرآن کریم به عظمت اخلاق ستوده؟
علاقمندان برای مطالعه در مورد اخلاق و جهان بینی  اسلامی , به عنوان یکی از منابع در یافت پاسخ سوال این مسابقه میتوانند به کتاب ((هدهد سبا ))مراجعه کنند.
" هدهد سبا"کتابی در مورد اخلاق و جهان بینی اسلامی وبیان سازگاری جان انسان بااخلاق حسنه است , در این کتاب عنوان شده  که آدمی فطرتا به اخلاق نیک مثل عدل و احسان عشق میورزد و از ظلم بیزار است .
هدهد سبا  در مورد اهمیت تفکر در خالق هستی وارتباط جهان بینی هر شخص با قلب او سخن گفته است ؛  این کتاب یکی از ابزارهای مهم شناخت جهاان بینی  ناب و صحیح را قلب و باطن سالم معرفی کرده و علائم قلب سلیم را بیان نموده است.
در بخشی از این کتاب آمده است:"ای عزیز ،دو چیز است که تو را به کار و عمل وادارد . یکی بیم و دیگری امید و جز این دو انگیزه ای برای حرکت نیست.
ندیدی داستان آن کس را که سحرگاه بستر گرم را رها میکند و به طاعت خدا روی میآورد؟ انگیزه او چیست جزء خوف و رجا ,همانگونه که رب العالمین در وصف آنان میگوید)) بستر تهی میکنند و پروردگارشان را از روی بیم و امید میخوانند)) بیمی از خشم و غضب خداوند و امید به رهایی به ساحت قرب کبریایی ؛و این سخن را از بزرگی بشنو که : اگر تو با بترسانند تا بعد ایمن شوی بهتر از آن است که ایمنت دارند و بعد در خطر افتی."
"هد هد سبا" را استاد کریم محمود حقیقی از شاگردان برجسته آیت الله نجابت شیرازی نگاشته ، ایشان که تالیفات بسیاری در زمینه  عرفان و اخلاق اسلامی دارند در این کتاب نیز با قلم مسجع و آهنگین خود ، خواننده را به تفکر و تعمق در جهان بینی اسلامی و اخلاق اسلامی وا میدارد.
برخی دیگر از عناوین این کتاب ؛علائم قلب سلیم ، صلاحیت دل برای قرب حق تعالی ، استماع گوش دل ، حجاب دل و قساوت و سرسختی دل است.
هدهد سبا را انتشارات حضور منتشر کرده است و  انتشارات ارمغان طوبی یک جلد از هد هد سبا را به برنده مسابقه پیامکی روز یکشنبه 29  اردیبهشت ماه برنامه بشری  اهدا می کند./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.