سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

همه جریان‌های اصولگرایی مقابل تفکر سازش و کرنش در برابر استکبار هستند

دبیر جبهه پایداری استان همدان گفت: موضع‌گیری همه جریان‌های اصولگرایی در مقابل تفکر سازش، کرنش و عقب نشینی در برابر استکبار است و در برابر کسانی که با این شعارها بخواهند در عرصه انتخابات موج سواری کنند، ایستادگی می‌کنیم.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در نشست خبری با اشاره به شکل‌گیری جبهه پایداری از سال 90 در همدان اظهار داشت: رویکرد جدید جبهه پایداری با تغییر دبیر و برخی از اعضای شورای مرکزی در اردیبهشت سال جاری شروع شده و در صدد تشکیل کمیته‌های مختلف در مراکز استان‌ها و دیگ شهرها است.

وی با اشاره به اینکه جبهه پایداری در رویکرد جدید فراتر از انتخابات در سطح استان فعالیت می‌کند، افزود: این جبهه در استان با تشکیل کمیته‌های مختلف در استان به دنبال پیگیری اهداف فرهنگی و گفتمان امام و انقلاب اسلامی است.

دبیر جبهه پایداری همدان اضافه کرد: جبهه پایداری در واقع چشم اندازی فراتر از انتخابات را در پیش دارد و امر انتخابات یک هدف کوتاه مدت و مقطعی است.

وی ادامه داد: گفتمان جبهه پایداری همان گفتمان انقلابی است که با گزینه جدید ولی با همان اهدافی که در سال 84 شروع و منجر به تشکیل دولت نهم شد در دوره جدید نیز با تغییر رویکرد اصلاح مصداقی همان اهداف انقلابی را پیگیری می‌کند.

فلاحی بیان داشت: جبهه پایداری بعد از نشست‌های مختلف از بین چندین گزینه که توسط کمیته مرکزی ارزیابی شد باقری لنکرانی را به عنوان گزینه خود در انتخابات معرفی کرد.

وی در ادامه به ملاک‌های انتخاب باقری لنکرانی به عنوان گزینه جبهه پایداری برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و یادآور شد: باقری لنکرانی با توجه به سوابق مسئولیتی، خصوصیات زندگی فردی و برنامه‌های مدون برای آینده کشور انتخاب شد.

دبیر جبهه پایداری همدان ابراز داشت: آنچه که در کاندیدای مورد نظر جبهه پایداری وجود داشته تشکیل یک دولت قوی با حضور وزرای قوی از دولت‌های قبلی اعم از اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بوده است.

وی گفت: به عنوان نمونه تیم اقتصادی باقری لنکرانی را افرادی تشکیل داده‌اند که برنامه‌های 5 ساله نظام را طراحی کردند و برخی افراد قوی در عرصه برنامه‌ریزی و بسیاری از دانشگاهیان و حوزویان در تیم اقتصادی او حضور دارند که می‌توانند در کشور تغییر و تحولاتی بنیادین ایجاد کنند.

فلاحی خاطرنشان کرد: باقری لنکرانی با رأی قاطع اعضای شورای مرکزی از بین چهار گزینه مورد نظر جبهه پایداری به عنوان فرد اصلح معرفی شد.

وی سپس در پاسخ به خبرنگار باشگاه در خصوص اینکه عملکرد دولت فعلی را چگونه ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: نظر جبهه پایداری در خصوص دولت فعلی مانند دیگر اصولگرایان و بقیه گروه‌هاست که انتقاداتی دارند و مثل گروه‌های دیگر نیست که گذشته خود را فراموش کرده و امروز فقط سیاه نمایی می‌کنند.

دبیر جبهه پایداری همدان افزود: ما معتقدیم در انتخاب رئیس جمهور در سال 88 نه تنها اشتباه نکردیم بلکه اگر سال 88 با همان گزینه‌ها تکرار شود باز هم رأی ما تغییر نمی‌کند و دلیل آن  برای همه روشن است چون گزینه‌های دیگر، امروز پرونده شفاف‌تری پیدا کردند و هیچ گونه صلاحیتی برای برخی از آنها که جزء سران فتنه هستند، نمی‌شناسیم.

وی با بیان اینکه نسبت به عملکرد این دولت نیز در برخی موارد انتقاداتی داریم، گفت: اگر برای این دولت حداقل ثمراتی هم قائل باشیم احیاء گفتمان امام و انقلاب است، همان طور که مقام معظم فرمود مردم به گفتمان دولت‌های نهم و دهم رأی دادند.

فلاحی اضافه کرد: دولت فعلی گفتمان‌های ضد ارزشی دولت اصلاحات را اصلاح کرد و حتی گفتمان‌های تکنوکراتی گذشته را هم از سطح جامعه زدود و در واقع اگر این دولت هیچ خدمتی هم نکرده بود حاکم کردن این گفتمان خود ارزشمند است.

وی با بیان اینکه توجه به اقشار کم درآمد یکی از نقاط قوت دولت است، تصریح کرد: هدفمندی یارانه‌ها با توجه به اینکه آسیب‌ها و نقاط ضعفی داشت اما برنامه‌ای بود که هیچ کدام دولت‌های گذشته تن به اجرای آن ندادند و تلقی همه این بود که هر دولتی این کار را انجام دهد مساوی خودکشی است و این دولت با شجاعت هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کرد.

دبیر جبهه پایداری همدان خاطرنشان کرد: می‌توان گفت شعارهایی که دولت فعلی پیگیری کرد بر بیداری اسلامی در منطقه اثرگذار بود البته دست‌هایی هم در حاشیه دولت در کار بود که دولت از بیداری اسلامی حمایت نکند.

وی ابراز داشت: یکی دیگر از نقاط قوت دولت فعلی توجه به نگاه جمعی ضد صهیونیستی در کشورهای منطقه است و امروز رژیم صهیونیستی به عنوان منفورترین رژیم در میان کشورهای دنیا و منطقه بیان می‌شود.

فلاحی به برنامه‌های اقتصادی دولت اشاره کرد و یادآور شد: برخی از مشکلات اقتصادی مربوط به بی‌برنامگی دولت است اما تحریم‌های کشورهای غربی بی‌تأثیر نبوده است.

وی با اشاره به موضوع پرونده انرژی هسته‌ای افزود: هر دولت دیگری هم بر سر کار آید موظف است که طبق نظر مقام معظم رهبری، مردم و برنامه‌های کلی نظام، پرونده هسته‌ای را پیگیری کند، البته گروه‌هایی هم هستند که با دید انتقام‌جویانه از جریان اصولگرایی به میدان آمدند با تکیه بر رسانه‌های استکباری بیش از اندازه در خصوص عملکرد دولت فعلی سیاه نمایی می‌کنند تا بتوانند از این مسیر به اهداف و خواسته‌های خود برسند.

دبیر جبهه پایداری همدان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جبهه پایداری در گفتمان خود در سراسر کشور یکسان و با یک هدف و برنامه حرکت می‌کند، گفت: در رأس گفتمان جبهه پایداری آیت الله مصباح یزدی قرار دارد که همه از او پیروی می‌کنند اما نسبت به مصادیق معرفی شده ممکن است در بین گروه‌های درون جبهه پایداری اختلافاتی وجود داشته باشد که این موضوع مانعی برای اهداف کلی ایجاد نمی‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقات جدیدی که در عرصه سیاسی ممکن است ایجاد شود، بیان داشت: اگر کاندیدای مورد نظر جبهه پایداری از شورای نگهبان تأییدیه بگیرد نگاه جبهه متحد اصولگرایی بر روی اوست مگر اینکه خود بخواهد به نفع فردی دیگری کنار برود.

فلاحی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار باشگاه  مبنی بر اینکه در انتخابات شوراهای اسلامی در همدان جبهه پایداری چه اقدامی انجام خواهد داد، گفت: جبهه پایداری نیز مانند بقیه گروه‌ها و احزاب به برخی از کاندیداهای شوراهای اسلامی همدان تمایل دارد و در صورتی که با این افراد در راستای گفتمان جبهه پایداری به توافق برسیم اقدام به ارائه لیست خواهیم کرد.

وی گفت: گروه‌های مختلف اصولگرا در استان تلاش دارند در برابر شعار سازش، مذاکره با امریکا و عبور از سیاست‌های کلی نظام تصمیم‌گیری برای آن نه در اختیار گروه‌ها و جناح‌ها بلکه تنها در حیطه اختیارات رهبری است، جبهه واحدی را شکل دهند.

دبیر جبهه پایداری همدان با بیان اینکه ائتلاف اصولگرایان استان در انتخابات شوراها در قالب شعار "نه گفتن در برابر همه جریانات مقابل اصولگرایی" شکل می‌گیرد، ابراز داشت: این ائتلاف در برابر همه جریانات افراطی نظیر بقایای فتنه، انحرافی و یا اصلاح طلبان تندرو قرار دارد و البته ما همه اصلاح طلبان را طرفدار فتنه نمی‌دانیم.

وی اضافه کرد: موضع گیری همه جریان‌های اصولگرایی استان در مقابل تفکر سازش، کرنش و عقب نشینی در برابر استکبار است و در برابر کسانی که با این شعار بخواهند در عرصه انتخابات موج سواری کنند، ایستادگی می‌کنیم.

فلاحی در ادامه در پاسخ به خبرنگار باشگاه  در خصوص اینکه آیا با آمدن هاشمی به انتخابات جبهه اصولگرایان ائتلاف می‌کنند، یادآور شد: ورود طیف‌ها و سلایق مختلف در انتخابات با هر انگیزه‌ای که باشد در گام اول به تحقق حماسه سیاسی منجر خواهد شد، با این حال، هرکس با هر انگیزه‌ای که وارد انتخابات شده قضاوت قطعی، با انتخاب فرد اصلح توسط مردم انجام می‌شود.

وی بیان داشت: اعلام برخی شعارهای خاص یا موضع‌گیری‌هایی نظیر مذاکره با امریکا یا اینکه "با اسرائیل جنگ نداریم" در انتخابات به نفع این افراد نخواهد بود چون انتظار ملت ایران از رئیس‌جمهور چیز دیگری است.

دبیر جبهه پایداری همدان خاطرنشان کرد: در هر صورت آمدن هاشمی و کاندیدای مورد نظر دولت در انتخابات، هشداری به اصولگرایان است که به سمت وحدت حرکت کنند.

وی در پاسخ به خبرنگار باشگاه در مورد جهت‌گیری‌های همسو یا مخالف هم هاشمی و مشایی اظهار داشت: با برخی اقدامات و موضع‌گیری دولت در سال‌های اخیر می‌توان نتیجه گرفت در برخی مواقع جریان هاشمی و دولت با هم سو بودند و بعید نیست برای رسیدن به اهداف خود باهم ائتلاف و یا هماهنگی‌هایی هم داشته باشند.

فلاحی اضافه کرد: البته ائتلاف هاشمی با اصلاح طلبان روشن است و افرادی مثل خاتمی این سیاست را پیگیری می‌کنند که اصلاح طلبان هاشمی را به نفع خود مصادره نکنند تا او از رأی اصولگرایان هم استفاده کند.

وی افزود: هاشمی به گذشته خود نگاهی بیندازد جریان اصلاح‌طلب همچنان او را عالیجناب سرخ پوش می‌داند که در انتخابات مجلس ششم در نهایت با بی‌احترامی با آبرویش بازی کردند و منجر به حذف هاشمی از دور انتخابات شد.

دبیر جبهه پایداری همدان در خصوص این که برخی هاشمی را به عنوان ناجی اقتصاد معرفی می‌کنند، گفت: این افراد همان‌هایی هستند که عامل تورم در دولت هاشمی بودند و خود بیشترین دشنام را نثار دولت و روحانیت می‌کردند.

فلاحی تصریح کرد: هاشمی با این کهولت سن نمی‌تواند مانند گذشته فعالانه در میان مردم و اقشار مختلف حضور یابد و تلاش کند و مطمئناً عرصه مدیریت را به افرادی با تفکر تکنوکراتی خواهد سپرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تکنوکرات‌ها کشور را بر اساس سلایق خود اداره می‌کنند که نتیجه آن دوری از فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و انقلابی است و بیشترین آسیب به اقشار کم درآمد جامعه وارد می‌شود در حالی که این تجربه در دولت سازندگی و اصلاحات انجام شده است./ ج1

برچسب ها: استکبار ، جبهه ، شورا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.