سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

صلاحیت 5655 ‌نفر برای شوراهای شهر و روستا در استان مرکزی احراز شد

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی از تایید صلاحیت پنج هزار و 655 نفر از نامزدهای چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان خبر داد.

نصراللهی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت: بیش از شش هزار نفر برای شرکت در انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان ثبت‌نام کرده‌اند که شورای نگهبان صلاحیت پنج هزار و 655 نفر را که معادل 94 درصد می‌باشد را مورد تایید قرار داده است.

وی تصریح کرد: از پنج هزار و 655 نفر نامزد تایید صلاحیت شده 942 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شهری و چهار هزار و 713 نفر روستایی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه یک ‌هزار و 33 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان اراک ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 405 داوطلب در شهرها و مابقی در روستا بوده است، ادامه داد: با نظر شورای نگهبان صلاحیت 950 نفر از این افراد تایید شده که 335 داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شهری و 616 نفر روستایی هستند.

نصراللهی افزود: در شهرستان آشتیان در مجموع 197 نفر نامزد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بودند که صلاحیت 188 نفر تایید شده است.

به گفته وی از بین این افراد 26 نامزد حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهری و 162 نامزد عضویت در شوراهای روستایی بودند.

وی بیان داشت: در تفرش نیز صلاحیت 33 کاندیدای شورای شهر و 372 کاندیدای شوراهای روستایی تایید شد.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزیبا بیان اینکه شورای نگهبان همچنین صلاحیت 676 نفر از نامزدهای انتخابات شهرستان خمین را تایید کرده است، گفت: از این تعداد 66 داوطلب عضویت در شوراهای شهر و 610 داوطلب روستایی هستند.

نصراللهی ادامه داد: صلاحیت 248 نفر از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای دلیجان، 307 نفر از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خنداب نیز مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است.

وی افزود: در ساوه نیز صلاحیت 722 نفر تایید شده که از این تعداد 633 نفر روستایی و 89 نفر شهری هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه در زرندیه نیز صلاحیت 417 داوطلب احراز شده است، بیان داشت: از مجموع این افراد 80 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و 337 نفر روستایی هستند.

نصراللهی با اشاره به احراز صلاحیت نامزدهای کمیجان گفت: صلاحیت 250 نفر از داوطلبان این شهرستان احراز شده که از این تعداد 29 نفر شهری و مابقی روستایی هستند.

به گفته وی در شهرستان محلات نیز صلاحیت 152 نفر به تایید رسیده که از این تعداد 45 نفر شهری و مابقی روستایی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی خاطر نشان ساخت: در شهرستان شازند نیز تایید صلاحیت یک هزار و پنج نفر احراز شده که از این تعداد 143 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و 862 نفر روستایی هستند.

نصراللهی افزود: در فراهان نیز تعداد افراد تایید صلاحیت شده در مجموع 335 نفر است که از این تعداد 34 نفر شهری و 301 نفر روستایی هستند.

وی خاطر نشان ساخت: از مجموع افراد ثبت‌نام شده صلاحیت 94 درصد به تایید رسیده که تکمیل نبودن و نقص مدارک، عدم تایید صلاحیت از سوی مراکز چهارگانه و یا انصراف از دلایل مهم احراز نشدن صلاحیت شش درصد باقی مانده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.