سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوع خدمات براي كاربران تعريف نشده است

یک استاد دانشگاه گفت: با توجه به اینکه در دنیا اینترنت خانوادگی مطرح است و نوع خدمات برای کاربران مختلف تعریف شده است در ایران یک نوع اینترنت به تمامی کاربران ارائه می شود.

حمید ضیایی پور، دکترای ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه استفاده کودکان از اینترنت در دنیا و کشورهای اروپایی محدود شده و در چارچوب قانونی است به خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: خدمات دهندگان سرویس اینترنت برای خانواده هایی که دارای کودک هستند اینترنت خانوادگی ارائه می دهند تا با توجه به تنظیمات اعمال شده کودک از فضای سایبر استفاده کند.

وی افزود: سازمان ملل و یونسکو نیز به این سمت حرکت کرده اند و اتحادیه اروپا نیز مقرر کرده تا در کشورهایی که عضو آن هستند آموزش های خاص و لازم برای کودکان جهت ورود به فضای اینترنت داده شود.

این کارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه حتی در مهدکودک ها نیز آموزش های لازم برای چگونگی استفاده از اینترنت به کودکان داده می شود خاطر نشان ساخت: در کشور ما مسئولان تنها به جنبه های اخلاقی و صنفی این فضا نگاه می کنند و یک نوع فیلترینگ برای تمامی گروه های کاربر از جمله استاد دانشگاه، دانشجو، شهروند عادی و گروه های سنی کودک و نوجوان اعمال می شود.

وی تصریح کرد: در نظر گرفتن ویژگی های جسمی، سنی و بلوغی افراد در فضای سایبر ضروری است و باید در کنار محدودیت ها به فرصت و آموزش ها بویژه برای گروه کودک و نوجوان توجه خاصی داشته باشیم./ح
برچسب ها: اینترنت ، فناوری ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.