سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مصاحبه با رسانه‌هاي آرژانتيني:

بشار اسد: تا آخر خط هستم/ اسرائيل حامي لجستيک تروريست‌هاست

"بشار اسد" رييس جمهور سوريه در تازه‌ترين اظهارنظر خود پيرامون بحران سوريه اظهار داشته که رژيم صهيونيستي از طريق ارسال تجهيزات جاسوسي – اطلاعاتي و نظامي از تروريست‌هاي سوري حمايت مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، رييس جمهور سوريه در مصاحبه اي طولاني با خبرگزاري که متن مصاحبه اش توسط روزنامه انگلسي "گاردين" منتشر شده پيرامون مداخلات رژيم صهيونيستي در امور داخلي سوريه گفته است "رژيم صهيونيستي مستقيما از گروههاي تروريستي در سوريه حمايت مي کند. رژيم صهيونيستي از آنها حمايت لجستيکي بعمل مي آورد و به آنان مکان هايي که بايستي مورد حمله قرار گيرند و چگونگي حمله عليه آنان را اطلاع مي دهد."

وي همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگار در مورد احتمال مداخله نظامي مستقيم کشورهاي غربي عليه سوريه احتمال تحقق اين گزينه را رد نکرده است. 

وي همچنين در ادامه خاطر نشان ساخته که صلح با تروريست ها غير ممکن است و در مورد اقدامات دولتهاي خارجي در مورد سوريه افزوده است "در اين ميان سردرگمي اي ميان قدرتهاي جهاني پيرامون بحران سوريه وجود دارد. اين سردرگمي در مورد انتخاب راهکار سياسي براي حل بحران سوريه و يا کاربرد تروريسم است. آنان فکر مي کنند که با تشکيل نشست مي توانند تروريست ها را در سوريه متوقف سازند در حاليکه اين ديدگاهي غير واقع بينانه است." 

رئيس جمهور سوريه افزود: "هر روز اخبار متفاوتي مبني بر اتهام استفاده از سلاح شيميايي عليه مردم يا (اظهاراتي در مورد) کناره گيري من (از قدرت) منتشر مي شود. و اين امکان وجود دارد که اين اخبار درآمدي باشد بر جنگ عليه کشورمان."

اسد در پاسخ به پرسشي در زمينه سلاح شيميايي اين پرسش را مطرح کرد: "گفته شده است ما عليه مناطق مسکوني از سلاح شيميايي استفاده کرده ايم. آيا مي توان پذيرفت که از چنين تسليحاتي در يک شهر يا حومه آن استفاده شود و (تنها) 10 يا 20 نفر قرباني بگيرد ؟ استفاده از سلاح شيميايي باعث مرگ هزاران يا دهها هزار نفر در چند دقيقه مي شود. آيا کسي مي تواند چنين چيزي را مخفي کند ؟"

در ادامه اين مصاحبه، بشار اسد تاکيد کرد قصد ندارد از قدرت کناره گيري کند. وي در پاسخ به پرسشي در مورد درخواست جان کري از وي براي استعفا، اظهار داشت: "استعفا، اين به معناي فرار کردن است. نمي دانم آيا کري يا ديگران اختيار صحبت کردن به نام مردم سوريه را از آنان دريافت کرده اند تا بدانند چه کسي بايد بماند و چه کسي بايد برود. اين مردم سوريه هستند که در انتخابات رياست جمهوري سال 2014 (اين موضوع) را تعيين خواهند کرد."

وي همچنين ضمن ابراز ترديد در مورد نتايج توافق روسيه و امريکا در مورد بحران سوريه، از اين توافق استقبال کرد.

اسد در اين مورد گفت: "ما از نزديک شدن مواضع روسيه و امريکا استقبال مي کنيم و اميدواريم اين توافق به برگزاري کنفرانسي بين المللي منجر شود که هدف از آن کمک به مردم سوريه براي گذر از اين بحران باشد."

رئيس جمهوري سوريه در عين حال خاطر نشان کرد شماري از کشورهاي غربي به دنبال دستيابي به حل بحران سوريه از روشهاي سياسي نيستند. 

وي تصريح کرد: "گمان نمي کنيم قدرتهايي که از تروريستها حمايت مي کنند، به دنبال حل اين بحران باشند."

اسد همچنين با بي اعتبار دانستن برخي منابع خبري مانند سازمانهاي حقوق بشري، آمارهاي ارائه شده از سوي آنها را، که شمار قربانيان بحران سوريه را دهها هزار نفر عنوان مي کنند، مورد ترديد قرار داد.

اسد، با محکوم کردن تروريسم محلي و سپس تروريسمي که از بيرون مرزها آمده است، تاکيد کرد: "نبايد فراموش کنيم که شماري از کشته شدگان مربوط به خارجي هايي است که براي کشتن مردم سوريه به اين کشور آمده اند."



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.