سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو خبر داد:

پرداخت 5 سال بیمه به شرکت های دانش بنیانی که فارغ التحصیلان نانو به کار گیرند

ستاد ویژه توسعه فناوری 12 سال است که شروع به کار کرده و تا امروز بیشتر وقت خود را صرف فرهنگ سازی و ایجاد زیر ساخت کرده است. اما از الان به بعد تبدیل علم نانو به محصول با فناوری نانو اولویت کار این ستاد شده است.

سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران به گزارش فعالیت های صورت گرفته طی 12 سال گذشته پرداخت و گفت : طی سال های گذشته فرهنگ سازی در راستای مقبولیت عمومی راجع به نانو به وسیله رسانه های عمومی ، برگزاری المپیاد نانو به مدت 4 سال که امسال در 31 استان کشور برگزار شد، برگزاری جشنواره های متعدد و رونمایی از محصولات تولید شده، چاپ بیش از 3000 مقاله در سال و در نهایت از رتبه 52 جهانی به رتبه هشتم جهانی رسیدن حاصل فعالیت 12 سال گذشته بوده است.

دکتر سعید سرکار با اشاره به 14 هزار فارغ التحصیل و نیروی متخصص به کارگیری این سرمایه انسانی عظیم را مهم ترین چالش برشمرد و افزود : امروز وقت آن رسیده است که با گرایش به سمت تبدیل علوم کسب شده به محصول و تجاری سازی ایده ها ، کسب ثروت کنیم و کشور را به سمت اقتصاد مبتنی به دانش ببریم.
 
 
حمایت ویژه از شرکت هایی که فارغ التحصیلان نانو را به کار می گیرند
 
 
دکتر سعید سرکارحمایت ویژه از شرکت های تولیدی و دانش بنیان که از فارغ التحصیلان نانو به کار می گیرند را شامل پرداخت 50% از حقوق و 5 سال بیمه و مالیات توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اعلام کرد.
 
 
فقط 12 سال فرصت باقیست تا به اهداف افق 1404 برسیم
 
 
دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اولویت کار ستاد را از این به بعد تجاری سازی اعلام کرد و افزود: با حمایت های ویژه معاونت علمی پس از نمونه سازی طرح های نانویی باید در فرصت باقیمانده بیشتر به کسب ثروت و تبدیل علم به عمل باشیم تا بتوانیم بخشی از اهداف افق 1404 را محقق کنیم.



 

برچسب ها: نانو ، دانش بنیان ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.