سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون علمي و فناوري رياست جمهوري خبر داد؛

رونمايي از چهار دستاورد علمي در جشنواره ستاد فناوري انرژي‌هاي نو

در جشنواره ستاد فناوري انرژي‌هاي نو از چهار دستاورد جرثقيل آسان‌ساز، پيل سوختي 10 کيلو واتي و پروژه‌ توربين بادي انرژي خورشيدي 20 کيلو واتي رونمايي مي‌شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛سلطان‌خواه معاون علمي و فناوري رياست جمهوري در نشست خبري ظهر امروز گفت: پيگيري ستاد فناوري انرژي‌هاي نو از طريق ترويج فرهنگ‌سازي زير ساخت و مراکز علمي آموزشي براي جريان سازي و ورود به اين حوزه و تربيت نيروهاي متخصص همچنين به کارگيري اين دستاوردها براي تجاري‌سازي و دستيابي به انرژي‌ها در عمل و استفاده است.

وي خاطر نشان کرد: پشتيباني از شرکت‌هاي دانش بنيان در اولين جشنواره ستاد فناوري انرژي‌هاي نو در 29 و 30 ارديبهشت ماه سال جاري در استفاده از انرژي‌هاي نو تجربه‌پذير مي‌باشد.

وي عنوان کرد: در راستاي ايجاد فرهنگ‌سازي و  ترغيب مسئولين کشور و مدنظر قرار دادن اين انرژي‌ها نو در مقابل انرژي‌هاي تجديدناپذير است.

وي در خصوص پشتيباني 140 پروژه انرژي‌هاي نو گفت:  حمايت از انرژي‌هاي نو از سال گذشته بود تا بخش‌هايي مورد حمايت قرار گرفته در جشنواره انرژي‌هاي نو رونمايي مي‌شود.

در کنار برگزاري جشنواره انرژي‌هاي نو رونمايي و بهره‌برداري چند دستاورد جديد هم خواهيم داشت تا در ادامه افتتاح نيروگاه خورشيدي تا در پنج دانشگاه آغاز به کار کرده را خواهيم داشت.

وي در ادامه توضيح داد: ما براي ساخت پروژه توربين بادي است تا به حال مواد اوليه آن از خارج وارد مي‌شده تا با دستيابي به دانش فني توربين بادي و ساخت جرثقيل آسان ساز براي توربين بادي و همچنين دستاورد سوم که با حمايت ستاد انرژي نو پيل سوختي پنج کيلو وات که به بهره‌برداري رسيده پيل سوختي 10 کيلو واتي به رونمايي خواهد رسيد./ع2
برچسب ها: فناوری ، انرژی ، علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.