سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"افسانه ماهیان" و کارگردانی تئاتر مستند "هم هوایی"

"افسانه ماهیان" قصد دارد تئاتر مستند "هم هوایی" را پاییز سال جاری در یکی از سالن های نمایشی تهران به صحنه ببرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ايران تئاتر؛ ماهیان گفت: متن این تئاتر مستند را مهین صدری به نگارش درآورده و من قصد دارم این اثر را پاییز در یکی از سالن های نمایشی به صحنه ببرم و با چند مسئول سالن نیز وارد مذاکره شده ام.
وی با اشاره به اینکه "هم هوایی" مضمون و رویکردی به تئاتر مستند دارد، خاطرنشان کرد: کاراکترهای این نمایش نیز مستند هستند و داستان حول مشکلات و معضلات اجتماعی می چرخد.
ماهیان در ادامه از اجرای نمایش "عروسک های سکوت" به کارگردانی سمانه زندی نژاد تیرماه سال جاری در تالار سایه مجموعه تئاترشهر خبر داد و افزود: در این اثر نمایشی در کنار داریوش موفق و فرزانه سهیلی به عنوان بازیگر حضور دارم. این نمایش پیش از این در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز اجرا شده بود.
این بازیگر و کارگردان تئاتر با بیان اینکه متن نمایش "عروسک های سکوت"  را فرزانه سهیلی نوشته است، یادآور شد: قصه نمایش بین واقعیت و سورئال حرکت می کند و کاراکترها که دو خواهر هستند با مسائلی که در خانواده پیش آمده، مواجه می شوند. آن ها با پدر خانواده درگیر می شوند و زخم خورده و نابود شده طرز تفکر پدر خانواده هستند.
وی تصریح کرد: از آنجایی که شیوه اجرایی و متن نمایش می طلبید که فراواقع گرایانه به اجرا نگاه شود، کاراکترهای نمایش نیز به این سمت حرکت می کنند، اما در کل اکت ما رئالیستی است و البته در جاهایی این مرز شکسته شده و تخیل و واقعیت با هم مخلوط می شوند./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.