سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا واقعاً موش بدرد شما می خورد؟

پزشکان به افراد و به ویژه والدینی که برای کودکان خود موش خریداری می کنند هشدار می دهند تا مواظب انواع بیماری ها و حساسیت ها باشند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران،نگهداری موش در خانه سبب بروز انواع آلودگی ها و حساسیت ها در کودکان و افراد بیمار می شود.

گفتنی است: یکی از اصلی ترین نکات در ارتباط با نگهداری موش یا همستر یا دیگر نوع های مشابه،تمییز کردن قفس به صورت مداوم است زیرا در صورت عدم تمییز کردن قفس بیماری ها قابلیت پخش شدن می یابند.

بررسی ها نشان می دهند: که موش جانوری شب کار است و در طول روز می خوابد،در نتیجه ممکن است نگذارد فرزند والدینی که برای او موش خریده اند در شب به اندازه ی کافی استراحت کند همینطور کودک خردسال ممکن است توسط موش دچار گازگرفتگی و یا خراش شود و یا حتی در اثر این اتفاق نوعی استرس و ترس در او ایجاد گردد.

از دیگر مشکلاتی که موش های صحرایی دارند ناقل بودن آنها به باکتری سالمونلا است که سبب بروز عفونت های باکتریایی در روده ی افراد می شود.

از جمله مشکلات شایع برای افرادی که موش نگهداری می کنند،حساسیت های پوستی،مشکلات تنفسی،شوره ی سر،حساسیت به یونجه و یا تراشه ی چوب است.

 پزشکان توصیه می کنند: تا افراد از نگهداری حیواناتی مانند موش به دلیل مشکلات بیش از حد و درد سرهای فراوان خودداری کنند و برای تماشای حیوانات به همراه فرزندان خود به باغ وحش بروند./ ع2
برچسب ها: موش ، بیماری ، حساسیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.