سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يک کارشناس سياست خارجي مطرح کرد

تلاش روسيه براي برگزاري کنفرانس ژنو 2/حضور ایران اقدامي جديد براي حل بحران سوريه

يک کارشناس سياست خارجي گفت: تاکيد روسيه بر حضور ايران و مخالفت غرب با حضور کشورمان در کنفرانس ژنو2، نشانگر اختلافات عميق ميان آمريکا و روسيه نسبت به سوريه است.

" مرتضي مکي " در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به مخالفت فرانسه و سکوت آمريکا در قبال حضور ايران در اجلاس ژنو 2، گفت: مخالفت ايالات‌ متحده و فرانسه با حضور ايران در کنفرانس ژنو 2 به‌دليل اجراي سياست ايران هراسي و منزوی کردن ایران در معادلات سياسي و منطقه‌اي انجام شده است.

وي تصريح کرد: اگر کشورهاي غربي موافقت خود با حضور ايران در کنفرانس ژنو 2 را اعلام کنند، در واقع نقش کشورمان را در معادلات منطقه تائيد کرده‌اند، اما غرب نمي‌خواهد نقش ايران در تحولات خاورميانه را بپذيرد.

اين کارشناس سياست خارجي با بيان اينکه ايران يکي از بازيگران مطرح در صحنه بحران سوريه است، افزود: اگر جمهوري اسلامي ايران در اجلاس ژنو 2 حضور يابد، مي‌توان به نتيجه آن اميدوار بود.

وي ادامه داد: تاکيد روسيه بر حضور ايران و مخالفت غرب با حضور کشورمان در کنفرانس ژنو2، نشانگر اختلافات عميق ميان آمريکا و روسيه نسبت به سوريه بوده، بنابراين با وجود اين اختلافات نمي‌توان انتظار نتايج اميدوارکننده از اين کنفرانس را داشت.

مکي بيان داشت: تلاش روسيه براي برگزاري کنفرانس ژنو 2 اقدامي جديد براي پايان بخشيدن به بحران سوريه است، چرا که دولت‌هاي غربي به‌دنبال متقاعد کردن روسيه با مواضع خود بوده‌اند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان کرد: روسيه براي اينکه ابتکار عملي نسبت به کنفرانس ژنو 2 داشته باشد، پيشنهاد حضور ايران در اين اجلاس را مطرح کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سوریه ، ژنو ، کنفرانس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.