سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عامل موثر در فرايند تعالي حرفه اي پرستاران؛

تلاش در جهت جامعه پذيري حرفه پرستاري است

عامل موثر در فرايند تعالي حرفه اي پرستاران، تلاش در جهت جامعه پذيري حرفه پرستاري است.

رفعت رضاپور دکترای پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: امروزه سرآمدي حرفه اي بعنوان يك مفهوم جديد در پرستاري مورد توجه بسياري از مديران و دست اندركاران امر آموزش پرستاري كشور قرار گرفته است.

وی افزود: سرآمدي موجب بروز مجموعه اي از رفتارهاي داوطلبانه و اختياري مي گردد كه بعنوان بخشي از وظايف رسمي پرستاران نيستند، اما توسط برخي از آنها انجام شده و باعث بهبود مؤثر وظايف و نقش هاي حرفه اي آنها مي شود. شرايط كاملا متحول امروز و ضرورت اثر بخشي حرفه اي در چنين شرايطي، نياز سازمانها را به نسل ارزشمندي از پرستاران، بيش از پيش آشكار نموده است.

رضاپور تصریح کرد: براي دستيابي به تعالي حرفه اي علاوه بر دارا بودن برخي از ويژگي ها و نگرشهاي فردي از جمله ارزش آفريني براي خود و نيز حفظ و توسعه ارزشهاي حرفه اي بعنوان رفتارهاي فرا نقش حرفه اي، توان راهبري خود و ديگران، مديريت وظايف و مسئوليت ها در پرتو آموزش و تربيت صحيح حرفه اي و نيز تلاش در جهت جامعه پذيري حرفه پرستاري از جمله عوامل موثر در فرايند تعالي حرفه اي پرستاران است. اما بروز چنين رفتارهايي تنها در محيط هاي حمايت كننده كهتوسط خانواده و مديريت سازمان ايجاد مي گردد، ميسر خواهد شد./ح

برچسب ها: رستاری ، آموزش ، خدمات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
دانشجوی پرستاری
۱۱:۵۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
سلام. برای ایجاد یک محیط خوب در رابطه با پرستاری لازمه که قانون مناسبی برای شیف پرستاران در نظر بگیرند.