سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

گندم زارعان مهرانی امانی تحویل گرفته می شود

استاندار ایلام گفت: گندم برداشت شده کشاورزان شهرستان مهران به صورت امانی تحویل گرفته می شود تا چنانچه دستور خرید از تهران صادر شد، پول آن به گندم کاران پرداخت شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  ايلام؛ محمود عباس زاده مشگینی  در جمع کشاورزان مهرانی گفت: این اقدام با هدف جلوگیری از زیان و آسیب های احتمالی بیشتر به کشاورزان شهرستان مهران انجام می شود.
وی ادامه داد: اداره کل غله استان ایلام، گندم این منطقه را به سه دسته درجه یک، دو و سه تقسیم کرده و با توجه به سطح بندی گندم میزان افت و زیان های وارده برآورد می شود.
وی با فراخواندن کشاورزان مهرانی به خویشتن داری افزود: رایزنی های لازم برای رتق و فتق این مشکل با مسوولان کشوری انجام شود.
استاندار ایلام تاکید کرد: مسوولان استان و مقام های کشور تلاش خواهند کرد که میزان خسارت به کشاورزان به حداقل کاهش یابد.
احمد شوهانی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان بازدید از مزارع گندم و مراکز خرید مهران به کشاورزان زیان دیده این شهرستان وعده مساعد داد موضوع را از طریق وزارت جهاد کشاورزی در تهران و کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیری کند.
وی گفت: نتیجه پیگیری های خود را به اطلاع مردم و کشاورزان مهرانی خواهد رساند.
مدیرکل غله استان ایلام نیز در حاشیه این بازدید به ایرنا گفت: از زمان آغاز برداشت محصول تاکنون 42 هزار تن گندم استاندارد به ارزش بیش از 270 میلیارد ریال از کشاورزان استان ایلام خریداری شده است.
حمزه منصوری افزود: گندم استاندارد درجه یک و مرغوب تحویل تعاون روستایی استان می شود و گندم های نامرغوب نیز برای مصارف دیگر انبار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، بارش های غیرمنتظره و خارج از فصل در زمان برداشت غلات زیان های هنگفتی به محصول های کشاورزی دو شهرستان گرمسیری مهران و دهلران وارد کرد.
برآوردهای کارشناسی نشان دهنده وارد آمدن خسارت به بیش از 70 درصد از محصول های زراعی این شهرستان مهران است.
همین موضوع باعث شده تا اداره تعاون روستایی به عنوان متصدی خرید غلات از خرید این محصول ها به سبب پایین بودن کیفیت خودداری کند که این وضعیت به نارضایتی کشاورزان شهرستان مهران دامن زده است.
بروز این مشکلات سبب شد تا امروز استاندار و نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی به همراه شمار دیگری از مسوولان محلی از مزارع گندم، مراکز خرید و تعاون روستایی مهران دیدن کنند و مسائل مربوط به خرید گندم کشاورزان شهرستان را از نزدیک مورد بررسی و رسیدگی قرار دهند.
شهرستان مهران یکی از قطب های مهم تولید غلات استان ایلام به شمار می رود.
بارندگی های شدید و کم سابقه اردیبهشت جاری درست در فصل برداشت غلات، آسیب های فراوانی به محصول های کشاورزی شهرستان های جنوبی (دهلران و مهران) استان وارد کرد./س


 

برچسب ها: گندم ، کشاورزان ، مهرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.