سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

ساخت 90 هزار کلاس درس در کشوربه همت نیکوکاران مدرسه ساز

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: تاکنون 90 هزار کلاس درس به همت نیکوکاران مدرسه ساز در کشور ساخته شده است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، مرتضی رییسی در پازدهمین جشنواره کشوری نیکوکاران مدرسه ساز در اسفراین افزود: با ساخت این تعداد کلاس درس، 5/2 میلیون دانش آموز در این فضاها مشغول به تحصیل شده اند.

وی گفت: اکنون حرکت فرهنگی خیرین مدرسه ساز دارای عمق بیشتری شده است و روز به روز در سراسر کشور گسترده تر می شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز در 31 مرکز استان و 400 شهرستان راه اندازی و فعال شده است.

رییسی افزود: اگر قرار بود چنین سازمانی از سوی دولت ایجاد شود به چندین هزار کارمند و دهها میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت اما این سازمان بدون هیچ بار مالی برای دولت، سالانه چندین میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و ساز و تجهیز مدارس هزینه می کند.

وی از وجود شش هزار و 800 طرح نیمه تمام در آموزش و پرورش خبر داد و افزود: به پیشنهاد دولت که در بودجه سال 92 نیز به تصویب مجلس خواهد رسید تمامی پروژه های نیمه تمام این بخش با همت خیرین مدرسه ساز به اتمام می رسد.

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی هم گفت: مشارکت در امر مدرسه سازی و نوسازی و تجهیز مدارس از سوی خیرین یک سنت حسنه و عمل صالحی است که نزد خداوند متعال اجر و پاداش فراوانی دارد.

حسن قلیزاده افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم فرهنگ مدار ایران کارهای ماندگار و خیرخواهانه زیادی انجام داده اند اما اقدام خیرین در ساخت مدارس کاری بسیار نیک و ماندگارتر از هر کاری است.

در آیین پایانی این جشنواره از 30 تن از نیکوکاران شاخص استان خراسان شمالی در بخش مدرسه سازی با اهدای تندیس جشنواره قدردانی شد../س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.