سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاهيان در فضاي آزاد انديشي دچار سو برداشت نشوند

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي گفت:آزادانديشي موضوع انتخابات در دانشگاه و در جلسات هم انديشي نبايد با سو برداشت همراه شود و اساتيد و دانشجويان بايد در فضاي آزاد انديشي به تعامل با هم بپردازند.

حجت الاسلام اصغر رکونيان، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي در نشست هم انديشي اساتيد و نخبگان اين دانشگاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران افزود: نتايج جلسات هم انديشي اساتيد و نخبگان و ارائه نظرات از سوي فرهيختگان ميتواند در مسائل کلان نيز راهگشا محسوب شود.

وي با اشاره به فضاي کشور در آستانه انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: اساتيد دانشگاه بعنوان الگوهايي بي بديل براي دانشجويان تلقي مي شوند و با شناخت شاخص که در فرمايشات مقام معظم رهبري تبيين شده مي توانند کانديدا را بشناسند و به ديگران معرفي کنند.

وي در ادامه با اشاره به دوران رنسانس که با تحريف مسيحيت همراه بود اظهار داشت: تاريخ نشان داد که با مناظره صحيح که در دين اسلام نيز شاهد مناظره هاي سياسي با آداب و روش خاص مي توان دستاوردهاي خوبي داشت و شاخص ها را به جامعه تبيين کرد اما در غير اين صورت جامعه به پاسخ دست پيدا نخواهد کرد و با سردرگمي و .. به دنبال پاسخ به مسيرهاي نامعلوم خواهد رفت.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبري ضمن بر شمردن شرايط جدال احسن از ديدگاه قرآن و عترت نظير رعايت اخلاق و ادب در مناظره اثبات حق و گسترش حقيقت و ضرورت مناظره افزود: صداقت، صراحت، کرامت و.. از شاخص هايي است که در کلام رهبري تبيين شده و با انها مي توان شور و شعور سياسي، حماسه سياسي و اقتصادي را جلوه گر نمود./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.