سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

رئیس جمهور آینده فردی کارآمد در زمینه سیاسی و اقتصادی باشد

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور آینده باید فردی کارآمد در زمینه سیاسی و اقتصادی بوده و ولایی باشد.

محمد علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: رئیس جمهور آینده باید بداند از مادر رئیس جمهور زاده نشده و با رای ملت به این مقام رسیده است، پس تعهدات خود را در قبال مردم با مغرور شدن به خود فراموش نکند.

وی ادامه داد: برخی رئیس جمهورها با اتکا به رای مردم دچار غرور شده و تصور می‌کنند چون با رای بالایی به این مقام رسیده‌اند، از پایگاه مردمی برخوردارند و شعارها و اهداف خود را فراموش می‌کنند.

علیپور با اشاره به روحیه ولایت‌پذیری در عملکرد رئیس جمهور آینده، افزود: یک فرد متعهد و معتقد می‌فهمد رای که آورده رای امت اسلامی است و در سایه اعتقادات اسلامی به مقام ریاست جمهوری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور اگر متعهد باشد می‌فهمد که قسم خورده است تا از قانون اساسی و حقوق مردم پاسداری کند. رئیس جمهور آینده باید شکرگزار خدا باشد که به این مقام رسیده است نه اینکه به خود مغرور شود و تعهداتی را که در قبال مردم دارد را فراموش کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های رئیس جمهور در قانون اساسی، گفت: حداقل ویژگی یک رئیس جمهور مدیر و مدبر و شجاع بودن او است که در قانون اساسی مشخص شده، اما آنچه در عمل لازم است کارآمدی سیاسی و اقتصادی و از همه مهم‌تر ولایی بودن است.

علیپور افزود: رئیس جمهور باید فردی باشد که از ولایت‌ فقیه پیروی کند و مرید ولایت بوده و به ایشان اعتقاد قلبی داشته باشد. شخصی که پیرو ولایت‌ فقیه نیست اگر با رای چندین میلیونی مردم هم به مقام ریاست جمهوری برسد، هر لحظه برای چنین فردی این امکان هست که به خود مغرور شده و سعی در سوء استفاده از موقعیت خود داشته باشد.

علیپور ادامه داد: رئیس جمهوری که مخالف با ولایت فقیه است این احتمال درباره او هست که رای مردم را به منزله حمایت همه جانبه مردم از خود تصور کرده و دچار لغزش شود و این پندار غلط در ذهن او ایجاد شود که می‌تواند به اصول و ارزش‌های نظام پشت کند و به مخالفت با مقام معظم رهبری برخیزد.

نماینده مجلس اظهار داشت: قبل از انقلاب ما شاهد حکومت مستبدی در ایران بودیم، حکومت ستم شاهی به کسی اجازه انتخاب و ابراز نظر درباره سرنوشت خود نمی‌داد، اما امروز به برکت خون شهیدان و به ثمر رسیدن این انقلاب است که ما رئیس جمهور کشورمان را خودمان انتخاب می‌کنیم و باید رئیس جمهور این مسئله را فراموش نکند و خود را مدیون خون شهدا بداند./س


برچسب ها: اقتصاد ، ماکو ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.