سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

انجمن‌های حمایت از مصرف‌کنندگان بازویی توانمند در کمک به تنظیم بازار هستند

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان گفت: انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان می‌توانند بازوی توانمندی در راستای کمک به تنظیم بازار باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، علی محمد رحمانی‌زاده در نخستین همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، اظهار كرد: قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان براي اولين بار در سال 72 به مجلس شوراي اسلامي ارائه شد و در  سال 88 به تصويب رسيد.

وی با بیان اینکه پیش از این خلاء نبود انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان احساس می‌شد، افزود: این در حالی است که تمام واحدهاي صنفي، توزیعی، توليدي و خدماتي داراي انجمن بودند.

رحمانی‌زاده با بيان اينكه اين انجمن در سه سطح انجمن‌های شهرستانی، استانی و ملی حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان تشكيل شده، گفت: انجمن حمايت از حقوق مصرف كنندگان خوزستان با بيش از هشت هزار نفر عضو در استان فعال است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمام شهرستانهای استان دارای انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان هستند اما به دلیل پاره ای از مشکلات این انجمن در برخی شهرها غیر فعال است.

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان خوزستان با تاكيد بر اينكه اين انجمن بايد به كانون اعتماد مردم تبديل شود، افزود: انجمن هاي حمايت از حقوق مصرف كنندگان پس از تشكيل شدن بر اساس شرايط مندرج در اساسنامه مصوب وظايفي را عهده دار هستند كه برگرفته از قانون حمايت از حقوق مصرف كنندگان است.

وی اظهار کرد: اين وظايف شامل دريافت، ارجاع، پيگيري دعاوي و شكايات مصرف كنندگان به مراجع ذيربط، مشاوره و ارايه راهنمايي‌هاي لازم به مصرف كنندگان، آموزش مصرف كنندگان از طريق رسانه هاي گروهي، انتشار نشريه و... است

رحمانی زاده افزود: همچنین جلوگيري از تباني و ايجاد مراكز انحصاري كه منجر به افزايش قيمت و يا تضييع حقوق مصرف كنندگان مي گردد، انتقال و پيگيري موارد مرتبط با حقوق مصرف كنندگان به انجمن استاني و ملي و سازمان هاي دولتي ذيربط و انتشار اطلاعات مورد نياز مصرف كنندگان براي تهيه كالا و خدمات مورد نياز از دیگر فعالیتها و وظایف انجمن است.

رحمانی زاده تاکید کرد: انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان می توانند بازوی توانمندی در راستای کمک به تنظیم بازار باشند. وی افزود: براین اساس از اتحاديه‌ ها، انجمن و مجامع امور صنفی خوزستان در خواست می شود باحمایت های خود امکان فعالیت بیشتر انجمن را فراهم کنند./س

برچسب ها: انجمن ، حمایت ، مصرف کننده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.