سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان وزير دفاع آمريکا به گسترش تجاوزهاي جنسی در ارتش

وزير دفاع آمريکا به وجود مشکلات اخلاقي بسيار شديد در ارتش اين کشور اذعان کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ چاک هيگل در آغاز نشست خبري  در ساختمان وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) به تصميم باراک اوباما براي معرفي  فرمانده جديد نيروهاي نظامي آمريکا در کره اشاره کرد و  گفت: همانطور که همه ي شما مي دانيد، من در جلسه اي با نخست وزير ترکيه ، رئيس جمهور آمريکا ، معاون رئيس جمهور آمريکا و وزير امور خارجه ي آمريکا شرکت کردم. اين جلسه بسيار ثمربخش و خوب بود. امروز هم من و ژنرال دمپسي  ميزبان وزير دفاع و وزير امور خارجه ي ترکيه بوديم. اين ديدار يک ساعت و نيم طول کشيد.ما درباره بسياري از موضوعات منطقه اي صحبت کرديم و به پرسش هايي که در جلسه مطرح شد پاسخ داديم.

وي افزود: من بعد از اين کنفرانس خبري ميزبان وزير دفاع فرانسه خواهم بود. ما درباره موضوعات مختلفي که به منافع مشترک دو کشور مربوط مي شوند بحث و گفتگو خواهيم کرد.

وزير دفاع آمريکا در ادامه به مشکل اخلاقي از جمله تجاوزات جنسي در ارتش آمريکا اشاره کرد و گفت:اين مشکل را وزير دفاع آمريکا به تنهايي نمي تواند حل کند، من مي توانم افراد را وادار به پاسخگويي بکنم و اين کار را هم خواهم کرد، رئيس جمهور من را مسئول اين کار کرد. هيچ مديري نيست که بخواهد تمايل داشته باشد که ميراث دوره رياستش اين گونه کارها باشد. ما همچنان روي اين مسئله کار مي کنيم. اين مسئله يک اولويت بزرگ براي ما است.

در ادامه ژنرال مارتين دمپسي به معرفي ژنرال "اسکاپ برادي" به عنوان فرمانده نظاميان آمريکايي در کره جنوبي اشاره کرد و گفت: اسکاپ برادي در کليه سمت هايي که بوده به پيشبرد اولويت هاي من کمک کرده است که شامل تلاش فوري ما براي از بين بردن تجاوزات جنسي در ميان نظاميان ما مي شود.همانطور که گفتم  خدمت نظامي مخاطرات ذاتي خود را دارد اما نبايد شامل مخاطرات تهاجم جنسي هم بشود.زماني که من تازه وارد ارتش شده بودم موضوعات نژادي و اعتياد به مواد مخدر شايع بود. با تعهداتي که مسئولان ارتش داشتند اين مسير و رفتارها تغيير کرد و مردم هم بار ديگر به ارتش اعتماد کردند. اکنون هم ما با همکاري مي توانيم اعتماد مردم آمريکا به ارتش را جلب کنيم.

در ادامه اين کنفرانس خبري چاک هيگل گفت: مصرف نوشيدني هاي الکلي عامل بسيار مهمي در شکل گرفتن تجاوزات جنسي است البته نه در همه موارد اما در بسياري از اين موارد نقش دارد.ترديدي درباره نقش الکل در شکل گيري اين تجاوزات وجود ندارد.

وي درباره علت بروز اين مسائل گفت: اين مسئله فرهنگي است، به موضوعات مربوط به پاسخگو بودن هم مربوط مي شود، برخي وقت ها به مسائل ساختاري در سلسله مراتب فرماندهي مربوط مي شود. اين مسئله ابعاد بسياري دارد.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.