سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

800مجتمع آموزشی وپرورشی عشایری درکشورفعال است

مدیرکل دفتر مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش وپرورش از فعال بودن بیش از 800 مجتمع آموزشی و پرورشی عشایری در سطح کشور خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ياسوج، عبد الرسول شکیبا فر  در جمع مدیران ، معاونان و کارشناسان آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد افزود: بیش از پنج هزارو 753 آموزشگاه از این تعداد به صورت سیار، نیمه سیار و ثابت در23 استان کشور فعال هستند.
وی بیان کرد: در این مدارس بیش از 170 هزار دانش آموز عشایری تحصیل می کنند.
مدیرکل دفتر مناطق کمتر توسعه یافته وعشایر وزارت آموزش وپرورش گفت: باتوجه به پراکندگی مناطق عشایری برای تمرکز تحصیل این دانش آموزان 175 خوابگاه شبانه روزی فعال است.
شکیبافربا بیان اینکه هم اکنون بیش از20 درصد معادل 380 آموزشگاه عشایری که امکانات و زیرساخت های لازم از جمله تلفن ، برق و تجهیزات ارتباطی را داشتند، هوشمند سازی شده اند ، افزود: در بسیاری از مدارس عشایری هنوز شرایط لازم برای هوشمند سازی فراهم نشده است.
مدیرکل دفتر مناطق کمتر توسعه یافته وعشایر وزارت آموزش وپرورش گفت: تمامی این مدارس مجهز به نرم افزار ، سی دی دروس و امکانات رایانه ای شده اند.
وی همچنین از آغاز اجرای طرح اتوبوس سیار فناوری باتجهیزات هوشمند برای استفاده دانش آموزان عشایری در برخی از استانهای کشور خبر داد.
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست با اشاره به پراکندگی مناطق عشایری و سخت گذربودن مناطق گفت: بسته های آموزشی با امکانات رایانه ای بین مجتمع های آموزشی و پرورشی عشایر توزیع شده است.
پرویز طایری افزود: بیش از سه هزار و 868 دانش آموز عشایری در 186 آموزشگاه و21مجتمع آموزشی وپرورشی در این استان مشغول تحصیل هستند./س
برچسب ها: مجتمع ، آموزشی ، پرورشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.