سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری امضا علیه مرسی توسط مخالفان دولت

دولت مرسی با چالش گروهی از مخالفان خود مواجه شده است که مدعی است می تواند میلیون ها امضا از مخالفان را جمع آوری کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی الجزیره ; یکی از اعضای این گروه می گوید به این گروه پیوسته است زیرا نهادی مستقل از همه احزاب سیاسی موجود است که برای رسیدن به قدرت تلاش می کنند. او می گوید این نهاد متعلق به مردم عادی است.این گروه می گوید طی مدت ده روز بیش از دو میلیون امضا را در سراسر مصر از افرادی جمع کرده است که از دولت ناامید شده اند.

یک شهروند مصری می گوید:«ما هیچ امنیت و ثباتی نداریم.به رغم اینکه در دو شغل فعالیت دارم، درآمد کافی ندارم. من صبح تا شب کار می کنم اما نمی توانم مخارج فرزندانم را تامین کنم».این گروه می خواهد تا پایان ژوئن پانزده میلیون امضا جمع کند. گرچه این اقدامی نمادین است، نشان می دهد تا چه حد جامعه مصر دچار دودستگی است و بسیاری از مردم این کشور تا چه حد از نتیجه انقلاب خود سرخورده هستند.

مهیب ادیب وکیل و سخنگوی گروه تمرد است. او می گوید مرسی با تلاش برای به دست گرفتن همه قدرت، موجب بدتر شدن شرایط مردم مصر شده است. او می گوید مرسی در ماه نوامبر قانون اساسی را معرفی کرد که به اختیارات خاصی بر سه قوه می دهد و به این ترتیب او به «ابر مرسی» تبدیل شد. وعده های او به جوانان درباره محقق ساختن اهداف انقلاب عملی نشده است. وعده هایی چون عدالت اجتماعی، آزادی و رفاه اجتماعی.حزب عدالت و آزادی مرسی می گوید از این حرکت تازه بیم ندارد.

احمد رمی سخنگوی این حزب می گوید:«ما درباره تعداد افرادی که آنها از آن سخن می گویند، تجزیه و تحلیل می کنیم. آنها نمی گویند که این امضاها چطور اخذ و شمارش می شوند. ما فکر می کنیم این امضاها سه گروه را معرفی می کنند، یک دسته که مرسی و اخوان المسلمین را نمی خواهند، یک دسته که می خواهند حاکمیت نظامی بازگردد و دسته ای که خواهان حاکمیت مبارک هستند». 

گروه تمرد می گوید نقطه اوج این مبارزه در سی ام ژوئن، به شکل اعتصابی نامحدود در سراسر مصر برپا خواهد شد. سی ام ژوئن صدمین روز ریاست جمهوری مرسی است. آنها می گویند این نافرمانی خشونت آمیز نخواهد بود و این گروه صرفا می خواهد هدایت انقلاب را به مردم بازگرداند.

برچسب ها: امضا ، مرسی ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.