سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقدیر از برگزیدگان جشنواره های بام و مشکات در منطقه 19

مراسم اختتامیه جشنواره های شهروندی بام و مشکات در منطقه 19 برگزار و در آن از آثار برگزیده این جشنواره ها تقدیر شد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  شهرداری منطقه 19، در این مراسم حجت الاسلام رسول جوادی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام هادی(ع) به شخصیت علمی این امام بزرگوار پرداخت و گفت: امام هادی (ع) به علمانیت مشهور هستند و تقارن این مراسم با این ایام به جهت بحث علمی و آموزشی جشنواره های شهروندی است. 
وی افزود: این جشنواره ها افق دید بهتری به مدیریت شهری می دهد و کمک می کند تا دغدغه شهروندان در قالب های مختلف دیداری و نوشتاری به مسئولین شهری منتقل شود. 
جوادی با اشاره به اینکه رسانه ها نقش مهمی در انتقال آموزشهای شهروندی به شهروندان دارد گفت: حق شهروندان است که از آموزشها وعلوم شهروندی استفاده کنند تا زندگی شهری خود را براساس «شهر سالم و شهروند سالم» پایه ریزی کند. برهمین اساس است که رویکرد شهرداری، تبدیل آن از یک نهاد خدماتی به نهادی اجتماعی است.
در این مراسم مهندس علوی معاون توسعه و برنامه ریزی اداره کل آموزش شهروندی شهرداری تهران نیز حضور داشت و به اهمیت سرمایه گذاری در بحث های اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد. 
به گفته وی سرمایه گذاری در بحثهای فرهنگی یک سرمایه گذاری کلان است و تلاش شهرداری این است که بتواند این مسائل را برای شهروندان به شکل دغدغه در آورد و مسائل شهری به فرهنگ تبدیل شود.
علوی افزود: هدف شهرداری این است که آنچه که شهروندان به آن علم دارند به باور تبدیل کند تا شهروندان با ارائه نظرات و ایده های تازه، شهر را خودشان اداره کنند. 
وی بیان کرد: امسال در نخستین جشنواره مشکات 177 هزار اثر و در دومین جشنواره بام نیز 10 هزار اثر جمع آوری شد که نشان از مشارکت فعال شهروندان در بحث مدیریت شهری و در مقابل نیز توفیق مدیریت شهری در جلب اعتماد شهروندان دارد. 
در ادامه این مراسم که مهندس غلامی قائم مقام و معاون امور مناطق اداره کل آموزش های شهروندی، مهندس مؤذنی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری منطقه و جمعی از مسئولان فرهنگی و شهروندان منطقه حضور داشتند برگزیدگان جشنواره های بام و مشکات تقدیر شدند.
 براساس این گزارش در جشنواره بام 400 نفر شرکت کردند که یک اثر برگزیده در سطح شهر تهران و 19 اثر دیگر در سطح منطقه شایسته تقدیر شدند که رضا پویانفر شهروند برگزیده با اثر «محله پویا» از جمله آنان بود.
همچنین در جشنواره مشکات بیش از 5 هزار اثر جمع آوری شد که از آن 6 اثر برگزیده و 14 اثر نیز شایسته تقدیر شد. آثار برگزیده شامل داستان کوتاه با محوریت پسماند، نقاشی با محوریت حقوق شهروندی، پوستر با محوریت حمل و نقل و ترافیک، انیمیشین با موضوع پسماند، وبگاه با موضوع ایمنی شهری و همچنین تصویربرداری حرفه ای با محوریت حقوق شهروندی بود./ف
برچسب ها: جشنواره ، شهروند ، مشکات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.