سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

اقتصاد متوازن شهری بايد جزو اولویت‌های شورای چهارم باشد

مشاور اسبق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر نزدیک به 70درصد اقتصاد مشهد خدماتی است.



سید جلال فیاضی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با ابراز نارضایتی از این موضوع افزود: توجه به اقتصاد متوازن شهری یکی از اولویت هایی است که باید در چهارمین شورای اسلامی پایتخت معنوی ایران مورد توجه نمایندگان مردم قرار بگیرد.

وی همچنین به دیگر اولویت های موجود در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا پیگیری جدی طرح جامع و تفصیلی شهر مشهد، توسعه متوازن شهر و تحقق الزامات پایتخت معنوی ایران جزو این اولویت ها است.

مدیر مسئول سابق روزنامه شهرآرا با بیان این که مشهد به دلیل ویژگی هایی که دارد باید به طور متوازن رشد كند، تصریح کرد: در این زمینه کارهای بسیار خوبی صورت گرفته اما هنوز برخی مناطق مثل حاشیه شهر مشهد از این موضوع رنج می برند.

وی ادامه داد: همچنین پایتخت معنوی ایران تنها یک عنوان نیست و باید الزامات آن به صورت کامل محقق شود.

فیاضی فراهم آوردن فضا برای مشارکت بخش خصوصی را از دیگر الزامات برای شهر مشهد دانست و یادآور شد: همچنین توسعه فضای سبز شهر مشهد و تداوم آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مشاور اسبق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نامگذاری مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 اشاره کرد و گفت: این سال مقارن می شود با آخرین سال فعالیت چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که باید با اقدامات لازم در این خصوص به تزار پیشرفت فرهنگی و اجتماعی برسیم و در این مسیر هم افزایی دستگاه های فرهنگی و هنری زمینه ساز این موضوع خواهد شد.

وی با تاکید بر این که شورای شهر یکی از مهم ترین نهادهای تصمیم گیری در اداره شهرهاست ادامه داد: نمایندگان این نهاد نیز با توجه به تاثیری که در توسعه و آبادانی شهر دارد و با توجه به این که مردم هزینه اداره و توسعه شهر را تامین می کنند، در نحوه اداره شهر و هزینه کرد این درآمدهاف نظارت می کنند.

فیاضی به افزایش تعداد نمایندگان شورای اسلامی شهر مشهد در این دوره اشاره کرد و افزود: شهر مشهد از یک سو به عنوان پایتخت معنوی ایران و از سوی دیگر به عنوان یک شهر ملی و حتی فراملی باید بتواند در عرصه های مختلف ظرفیتش بالا رفته و در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور نقش موثری را ایفا کند.


برچسب ها: اقتصاد ، متوازن ، شهری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.