سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان اوباما به خشونت هاي جنسي گسترده در ارتش آمريکا

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه خشونت های جنسی را در ارتش این کشور تهدیدی برای امنیت ملی این کشور دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، از واشنگتن،پس از افشای موارد بی شمار سوء استفاده های جنسی در ارتش آمریکا و گزارش های تایید شده از طرف وزارت دفاع (پنتاگون) درمورد افزایش موارد آزار و اذیت های جنسی در میان نظامیان و کارکنان غیرنظامی ارتش و در نهایت پس از آنکه اوباما با مقامات بلندپایه نظامی کشورش در این مورد نشستی برگزار کرد،

وی در اظهاراتی گفت: موضوع تعرضات جنسی در میان نیروهای مسلح، اعتمادها را نسبت به نظامیان این کشور سلب می کند، پس نه تنها یک جرم شرم آور و اسف بار است بلکه موضوعی است که ارتش و به طور کلی نیروهای مسلح ما را ناکارآمد می کند در نتیجه باید گفت این موضوع تهدیدی جدی برای امنیت ملی ماست.

اوباما با اذعان به این مسئله که این مشکل بزرگ همچنان لاینحل باقی مانده است، وعده داد همه تلاش خود را برای بررسی راه های مقابله با این مشکل به کار بگیرد و چاک هیگل وزیر دفاع نیز از این پس نشست های هفتگی برای بررسی این موضوع تشکیل خواهد داد.

در عین حال ژنرال ری اودیرنو فرمانده نیروی زمینی ارتش آمریکا هم روز پنجشنبه گفت خشونت های جنسی در ارتش آمریکا به پدیده ای غیرقابل تحمل بدل شده است.

وی با اذعان اینکه ارتش در تلاش ها برای مقابله با پدیده آزار و اذیت جنسی در میان نیروهای نظامی و کارکنان غیرنظامی خود ناکام مانده است گفت این موضوع، خیانت به اعتمادی است که به نظامیان این کشور می شود و ابدا نمی توان آن را تحمل کرد؛ اکنون زمان آن فرا رسیده است که مقابله با این پدیده را به عنوان نخستین ماموریت خود قلمداد کنیم.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به تازگی در گزارشی اعلام کرد پدیده سوء استفاده های جنسی در ارتش آمریکا به پدیده ای با ضرباهنگ فزاینده بدل شده است. در سال 2012 حدود 3374 مورد تعرض و آزار و اذیت جنسی در میان نیروهای نظامی و کارکنان غیرنظامی ارتش گزارش شد که افزایش شش درصدی نسبت به سال قبل از آن را نشان می داد.

بر اساس گزارش پنتاگون، شش و یک دهم درصد از زنانی که در ارتش آمریکا به خدمت مشغولند و یک و دو دهم درصد از نیروهای مرد می گویند در سال 2012مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند. نکته مهم در این جاست که از 3374 مورد تعرض جنسی در این سال، به 816 مورد رسیدگی قضایی نشده است.



برچسب ها: اوباما ، جنسی ، خشونت ، ارتش ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.