سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فوت و فن هایی برای چیدمان زیبای خانه

اگر برای دیوارهای خانه به دنبال یك قاب گران​قیمت​یا بسیار خاص می‌گردید بدانید لازم نیست حتما هزینه زیادی برای قاب در نظر بگیرید بلكه می‌توانید با قاب‌های ارزان‌قیمت ولی زیبا دیوارها را تزئین كنید. برای این كار فقط كافی است تابلوهایی با عكس‌های همگون انتخاب كنید تا فضای خانه شما یكنواخت شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،چیدمان دكوراسیون خانه برای بعضی از افراد كار بسیار راحتی محسوب می‌شود و بدون در نظر گرفتن اصول این كار دست به تغییر دكور خانه خود می‌زنند. اما عده‌ای دیگر برای همین كار وسواس زیادی به خرج داده و خود را در یك چارچوب خاص زندانی و برای این تغییر هزینه زیادی می​كنند.

به نظر می‌رسد هر دو این شیوه اشتباه بوده و فقط سبب می‌شود​ این كار لذتبخش برای ما سخت و دشوار به نظر بیاید. اگر شما هم جزو یكی از این دو گروه هستید بد نیست این مطلب را بخوانید و با اصول اولیه این كار آشنا شوید و همچنین بدانید بدون خرج كردن مقدار زیادی پول هم می‌توان خانه‌ای زیبا و دلنشین داشت.

كاغذ دیواری



یكی از نكاتی كه باید به آن توجه داشته باشید این است كه همیشه خانه‌هایی كه سقف‌های بلندی دارند زیباتر و البته دلبازتر به نظر می‌آیند. پس اگر شما در چنین خانه‌ای زندگی نمی‌كنید می‌توانید با ترفندهایی سقف خانه را بلندتر نشان دهید. اولین نكته در مورد كاغذ دیواری یا رنگ است.

 اگر قصد دارید برای دیوارهای خانه خود كاغذ دیواری بخرید باید دقت داشته باشید آنها را كه طرح یا خطوط‌شان عمودی است انتخاب كنید تا با این شیوه بتوانید دیوارهایی به نظر كشیده‌تر داشته باشید. همچنین باید دقت داشته باشید از رنگ‌های ملایم استفاده نكنید.

خیلی‌ها بر این عقیده هستند كه دیوارهای خانه باید به رنگ سفید یا استخوانی باشد و رنگی غیر از آن را به هیچ عنوان نمی‌پسندند اما اگر همین افراد فقط برای یك بار شجاعت به خرج دهند و یك یا چند دیوار خانه را به رنگی غیر از آنچه در ذهن دارند در بیاورند متوجه معجزه این رنگ‌ها ​ روی دیوارهای خانه خواهند شد.

پرده‌ها



نكته بعدی پرده‌ها هستند. طرح پرده هم بهتر است مثل كاغذ دیواری خطوط عمود داشته باشد البته به شرطی كه روی دیوار ساده آویزان شود. اما ​ هنگام نصب پرده هم باید دقت كنید​چوب پرده را در بالاترین قسمت دیوار نصب كنید چرا كه هرچه چوب پرده از سقف فاصله بیشتری داشته باشد دیوارها كوتاه‌تر به نظر خواهند رسید. همچنین پرده‌های بلند كه قد آنها تا زمین می‌رسند نیز برای بلند نشان دادن دیوار‌ها می‌توانند به كمك شما بیایند.

فرش



نكته بعدی كه باید به آن توجه شود اندازه و ابعاد فرشی است كه در خانه از آن استفاده می‌كنید. پهن شدن فرش تا كنار دیوارها فضای خانه شما را كوچك و دلگیر نشان خواهد داد. بهتر است همیشه فرش‌ها را به گونه‌ای پهن كنید كه كمی از دیوار فاصله داشته باشد. حتی اگر خانه شما كوچك است و فضای كافی برای این كار ندارید خوب است از قالیچه‌های كوچك استفاده كنید تا هم فاصله لازم را از دیوار داشته باشند و هم فضای شما را دلگیر نكنند.

تابلو



اگر برای دیوارهای خانه به دنبال یك قاب گران​قیمت​یا بسیار خاص می‌گردید بدانید لازم نیست حتما هزینه زیادی برای قاب در نظر بگیرید بلكه می‌توانید با قاب‌های ارزان‌قیمت ولی زیبا دیوارها را تزئین كنید. برای این كار فقط كافی است تابلوهایی با عكس‌های همگون انتخاب كنید تا فضای خانه شما یكنواخت شود.

مبلمان



چیدمان وسایل خانه نیز بسیار مهم است و نباید مبلمان خانه را به گونه‌ای چید كه امكان رفت و آمد برای اعضای خانه سخت شود. از شلوغ كردن اتاق نشیمن جدا پرهیز كنید چرا كه این كار باعث می‌شود اعضای خانواده​ یا مهمان‌ها از گذراندن مدت زمان طولانی در این قسمت از خانه احساس خستگی كنند. فراموش نكنید خانه‌هایی كه بیشتر فضای آنها با وسایل خانه اشغال شده در نظر دیگران شلوغ، تنگ و به​هم ریخته می‌آیند.

آیینه



یكی دیگر از نكته‌هایی كه بد نیست اگر برای یك بار هم كه شده به آن توجه كنیم استفاده از آیینه در فضای خانه است. معمولا همه ما آیینه را فقط درون اتاق خواب​ یا در مقابل در ورودی خانه كنار جاكفشی یا جالباسی تعبیه می‌كنیم. بد نیست اگر برای یك بار هم كه شده این كار را امتحان كنیم و آیینه را درون سالن پذیرایی خود جای دهیم. امروزه آیینه‌هایی با طرح‌های مختلفی در بازار موجود هستند كه می‌توانیم از آنها برای تزئین اتاق نشیمن خانه استفاده كنیم./جام جم

برچسب ها: ترفند ، چیدمان ، خانه ، باشگاه ، شبانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.