سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجمع شماري ازطرفداران فلسطين درمقابل کاخ سفيد

شماري از طرفداران فلسطين در مقابل کاخ سفيد واشنگتن تجمع کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين ؛ شماري از فلسطيني هاي مقيم شهر واشنگتن و حومه اين شهر  و نيز تعدادي از آمريکايي ها در مراسم روز نکبت يا همان سالروز تأسيس رژيم اشغالگر اسرائيلي در مقابل کاخ سفيد تجمع کردند و شعارهايي در حمايت از ملت فلسطين و در مخالفت با اشغالگران اسرائيلي سردادند. هدف اين تجمع که به دعوت سازمان«دانشجويان ضد تبعيض نژادي» برگزار شد، درخواست تشکيل کشور فلسطين و هشدار به باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا درباره ادامه حمايت مالي از اسرائيل بود. محمد ابوغزاله از دانشجويان فلسطيني الاصل آمريکا در مصاحبه با الميادين در اين باره گفت:«ما دراينجا جمع شده ايم تا به باراک اوباما بگوييم شأن خود را حفظ کن تو زمامدار آمريکا هستي نه اسرائيل، اوباما تو مدعي رهبري آمريکا و جهان غرب و حمايت از حقوق بشر هستي پس چگونه است که از اسرائيل جنايتکار حمايت مي کني، اوباما تو بايد ثابت کني که رئيس جمهور آمريکا و نه رئيس اسرائيل هستي».

اين شبکه افزود همه آنها که در تجمع حمايت از فلسطين در مقابل کاخ سفيد حضور داشتند فلسطيني نبودند بلکه شماري از آمريکايي ها از جمله چند جوان يهودي آمريکايي نيز در اين تجمع شرکت داشتند،اين يهوديان گفتند که با آواره کردن يک ملت از سرزمين اجدادي اش مخالفت مي کنند. يک دانشجوي يهودي آمريکايي به اين شبکه گفت:«يهوديان بصورت مسالمت آميز درکنار مسلمانان پيش از تأسيس اسرائيل در سال هزار ونهصد وچهل وهشت زندگي مي کردند و من اميدوارم که شرايطي بوجود آيد که دوباره يهوديان بتوانند با دوستي درکنار مسلمانان فلسطيني زندگي کنند».

«آدام بروکتور» يکي از بنيانگذاران سازمان دانشجويان ضد تبعيض نژادي نيز به الميادين گفت:«يکي از مشکلات ما اين است که ميلياردها دلار از ماليات هاي ما آمريکايي ها هر سال به جيب اسرائيل اشغالگر مي رود، شهروندان آمريکايي بايد مطلع شوند مالياتي که مي پردازند به کجا سرازير مي شود». 

سحر فرنسيس دانشجوي فلسطيني مقيم آمريکا نيز به اين شبکه گفت:«احساس من اين است که آمريکا بزرگترين مانع درمقابل تشکيل کشور فلسطين و دستيابي ملت فلسطين به حق خود در تعيين سرنوشت به شمار مي رود». اکنون شصت وپنج سال از روز نکبت يعني تأسيس اسرائيل مي گذرد اما فلسطيني ها همچنان به ياد ميهن خود هستند و با وجود همه مرارت ها و سختي ها هنوز اميد دارند که روزي به فلسطين بازگردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.