سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

خرید بیش از 7 هزار تن گندم‌ از کشاورزان خوزستانی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: از آغاز برداشت تاکنون به‌ طور کلی 7 هزار و 25 تن گندم برداشت شده که 425 هزار تن از آن توسط مراکز دولتی و 300 هزار تن توسط بخش‌ خصوصی خریداری شده‌است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،محمد قاسمی‌نژاد عنوان‌کرد: این میزان گندم از سطح 224 هزار هکتار اراضی گندم آبی و 104 هزار هکتار دیم برداشت شده است.

وی با اشاره به مشکلات برداشت گندم اظهارکرد: در زمینه برداشت گندم با مشکل کمبود کمباین مواجه شدیم زیرا اکثر کمباین‌های استان مهاجر هستند و اکنون برداشت گندم در فارس آغاز شده و کمباین داران در استان خود مشغول به برداشت هستند اما از استان‌های دیگر درخواست کمباین کردیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان‌کرد: باران و طوفان‌های شدید علاوه بر عقب انداختن 10 روزه برداشت گندم، موجب خوابیدگی این محصول شده و به همین علت میزان ریزش محصول در زمان برداشت به شدت بالا رفته است.

قاسمی‌نژاد گفت: بخشی از تولید گندم امسال به دلیل بارندگی‌های بی‌موقع کیفیت خوبی نداشت و ما باید برای سال آینده بخشی از تولید گندم امسال را به عنوان بذر ذخیره‌سازی کنیم و نمی‌توان از گندم بی‌کیفیت برای تولید استفاده کرد.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: خوزستان ، گندم ، کشاورزان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.